:

Szerző: castor

2002. augusztus 20. 13:47

A Nokia növelte részesedését a globális mobiltelefon-piacon

[Wall Street Journal] A Strategy Analytics brit-amerikai piackutató vállalat ma nyilvánosságra hozandó jelentése szerint a Nokia növelte részesedését a globális mobiltelefon-piacon a második negyedévben, bár a növekedés alacsonyabb, mint a finn óriásvállalat júliusi becslései.

A Strategy Analytics szerint a Nokia második negyedéves piaci részesedése 37,2% volt, szemben az első negyedéves 35,4%-kal. A Nokia júliusban arról számolt be, hogy a második negyedéves piaci részesedése több mint 38% volt. A cég célja a globális mobiltelefon-piac 40%-ának megszerzése.

A Strategy Analytics számításai azt mutatják, hogy a második negyedévben összesen 96,7 millió mobiltelefont adtak el világszerte. A piackutató vállalat fenntartja azt az előrejelzését, miszerint 2002-ben 417 millió mobiltelefont fognak eladni az egész világon, szemben a tavalyi 393 millióval.

A Nokia júliusban arról számolt be, hogy becslései szerint az ipar egészét nézve összesen 93 millió mobiltelefon kelt el a második negyedévben, míg az év egészében 400 millió mobiltelefont fognak értékesíteni világszerte.

Bár a különbség nem tűnhet túl jelentősnek, mégis jól mutatja azt az egyre erősödő vitát, mely arról szól, hogy vajon stagnál-e vagy újra növekszik a mobilpiac.

A második negyedéves eladásokat illetően a becslések két végpontját a svéd Telefon AB L.M. Ericsson által közölt 85 millió és a Dresdner Kleinwort Wasserstein befektetési bank által közzé tett 110-115 millió jelenti.

Míg a Nokia és a Motorola (a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója) egyaránt csökkentette ezévi előrejelzéseit, a Strategy Analytics és a Gartner piackutató vállalat kitart korábbi becslései mellett.

Egyes elemzők szerint a vezető mobiltelefon-gyártóknak alapvető érdeke az, hogy konzervatív becslést adjanak a piac egészére vonatkozóan. "Egyértelmű, hogy minél alacsonyabb a piac mérete, annál nagyobb az adott gyártó piaci részesedése. Ezzel szemben nem láttunk semmi olyat a második negyedévben, ami miatt csökkentenünk kellene az egész éves előrejelzéseinket" -- mondta Ben Wood, a Gartner elemzője.

A Gartner májusban közölte, hogy 2002-ben a mobiltelefon-eladások várhatóan 420 milliót tesznek ki.

A Nokia, a Motorola és az Ericsson egyöntetűen tagadják azt, hogy alábecsülik a globális mobiltelefon-piac nagyságát. A Nokia szóvivője szerint a cég vezető helyzete azt jelenti, hogy a legjobb rálátása van a globális piacra. A Motorola szóvivője közölte, hogy a cég júliusi becslései az akkori legpontosabb információkon alapultak.

A Strategy Analytics szerint a Motorola piaci részesedése 17,3%-ra nőtt a második negyedévben az első negyedéves 15,6%-ról. A következő három gyártó -- a dél-koreai Samsung Electronics, a német Siemens és a japán-svéd Sony Ericsson Mobile Communications -- részesedése csökkent a második negyedévben az első negyedévhez képest, közölte a Strategy Analytics.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 23:50

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.