Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 12. 18:22

A Sony Ericsson javítaná pozícióját Kínában

A Sony Ericsson hétfőn bejelentette, hogy következő generációs mobiltelefonokat fognak tervezni, gyártani és értékesíteni Kínában. A szóban forgó modellekben színes kijelző és digitális kamera lesz beépítve. A cég agresszív reklámkampánnyal igyekszik támogatni az új mobiltelefonokat.

A Sony Ericsson szeretné jelentősen javítani helyzetét a világ legnépesebb országában, amely immár a világ első számú mobiltelefon-piaca 176 millió felhasználóval.

"A marketing program eredményeként egészen biztos, hogy nagyon láthatóak leszünk Kínában" -- mondta Staffan Soderqvist, a vállalat értékesítésért és marketingért felelős ügyvezető igazgatóhelyettese.

A márkanév ismertségének felépítése nehéz feladat lesz, a cég egy olyan mobiltelefon-piacra igyekszik betörni, ahol az Ericsson folyamatosan piaci részesedést vesztett új és agresszív helyi cégek javára. Az elemzők szerint a Sonynak szinte elhanyagolható volt a részesedése a kínai piacon.

"Nem lesz könnyű dolga a cégnek, mivel lényegében a nulláról kell elindulniuk" -- mondta David Almstrom távközlési tanácsadó Pekingben.

Az elemzők szerint további kulcsfontosságú kérdés az, hogy vajon lesz-e jelentős kereslet Kínában az adatszolgáltatásokra, amelyek a Sony Ericsson termékpolitikájában igen fontos szerepet játszanak.

A tavaly októberben elindult közös vállalat vezetői nem közölték, hogy milyen piaci részesedést szeretnének elérni Kínában.

"Piaci részesedésre azért van szükség, mert anélkül nem lehet elegendő a márkanév ismertsége" -- mondta Almstrom.

A Norson Telecom Consulting piackutató vállalat becslései szerint az Ericsson kínai piaci részesedése kevesebb, mint 5% volt az első félévben. A Norson szerint a kínai piacon az első három helyen a Motorola, a Nokia és a TCL Mobile áll.

A Sony Ericsson több mint 39 millió dollárt fektetett be egy kínai leányvállalat létrehozásába, amely nemrég nyitott meg egy kutatás-fejlesztési központot Pekingben, mondta Roger Eriksson, a Sony Ericsson China elnöke.

Ebben az összegben nincsenek benne az egyéb tervezett befektetések, mint például az Ericsson és a Sony által külön-külön megépített gyárak átvételének költségei. A szóban forgó gyárak Peking északi részén találhatók.

Soderqvist elmondta, hogy a Sony Ericsson a következő évben 50%-kal növeli az ezekben a gyárakban készített mobiltelefonok számát. A kutatás-fejlesztési központ létrehozásával a Sony Ericsson csatlakozik a Motorolához, a Nokiához és a helyi főbb gyártókhoz, amelyek Kínában fejlesztenek mobiltelefonokat a helyi piacra.

A Sony Ericsson vezetői közölték, hogy két mobiltelefont dobnak piacra azonnal és három további modellt az év hátralévő részében. A legtöbb mobil a 900, 1800 és 1900 MHz-es GSM szabványokat támogató tri-band készülék lesz, színes kijelzővel és beépített (illetve opcionálisan csatlakoztatható) digitális kamerával, közölte a Sony Ericsson.

A Nokia szintén mostanában dobja piacra kamerával felszerelt következő generációs mobiltelefonjait. Mindkét cég célja természetesen az, hogy rávegyék a felhasználókat arra, hogy a beszélgetésen és SMS üzenetküldésen kívül másra is használják készülékeiket.

Kínában a lakosság mintegy 16%-a használ mobiltelefont, a globális gyártók így kulcsfontosságú területnek tartják az országot, a körülmények ugyanis egyre nehezebbek az USA-ban és Nyugat-Európában, ahol egyre gyengébb a mobiltelefonok iránti kereslet.

Az elemzők azonban szkeptikusak azzal a kérdéssel kapcsolatban, hogy vajon menni fognak-e az adatszolgáltatások Kínában, mivel az ottani előfizetők egyelőre lényegében csak beszélgetésre és SMS üzenetek küldésére használják mobiltelefonjukat. A szakértők szerint várni kell még arra, hogy vajon sikeres lesz-e az MMS Kínában, mivel a GPRS beindulása nem volt túl sikeres.

Az MMS segítségével a felhasználók különböző multimédiás elemekkel (szöveg, kép, hang, videó, animáció) tarkított üzeneteket küldhetnek egymás mobiltelefonjára, ezzel új bevételi forrást teremtve az üzemeltetők számára.

Az MMS szolgáltatás szeptembertől lesz elérhető a China Mobile Communications Corp. előfizetői számára, ez a cég az ország legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója. A China Mobile májusban indította el a GPRS-t, ám egyelőre mindössze 300 ezer felhasználója van a szolgáltatásnak.

Az Ericsson egyik vezetője júliusban közölte, hogy a londoni központú közös vállalat ebben az évben veszteséges lesz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról