Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. november 23. 14:42

Eddig bíztató eredményeket hozott a Telekomnál a négynapos munkahét

További csapatok bevonásával és a résztvevő kollégák létszámának megduplázásával robog tovább a négynapos munkahét tesztelése.

Magyarországon a nagyvállalati szektorban elsőként a Magyar Telekom Csoport jelentette be még nyáron, hogy kísérleti programot indít a 4 napos munkahét tesztelésére. Pilot jelleggel négy hónapon keresztül négy csapat dolgozott négynapos munkarendben, változatlan alapbér mellett október végéig. A 150 fővel indult pilot programban ügyfélszolgálati-, műszaki hibaelhárítással, technológiai értékesítés támogatással, és SAP rendszerekkel foglalkozó területeken dolgozók vettek részt eddig.

Mivel a projekt hatékonynak bizonyult, így a vállalat 2023. február 1-től további csapatok bevonásával, a résztvevő kollégák létszámának megduplázásával, valamint 6 hónapra tágítva folytatja a tesztelési periódust. A vállalat a második fázisban 36 órás munkahét keretében, változatlan bérezés és az eddigi hatékonyság fenntartása mellett folytatja a projektet, melyben vizsgálni fogja többek között a 4 napos munkahét hatását a toborzás-kiválasztásra, munkáltatói márkára, valamint elemezni fogják a tesztcsapatokon belüli fluktuáció alakulását és a betegszabadságok napjainak esetleges változását is.

A közlemény szerint a 4 napos munkarend kísérleti fázisában végzett felmérések bíztató eredményt mutatnak: a fix munkaidőben ügyfélkapcsolati feladatokkal foglalkozó munkatársak önmagukhoz viszonyított teljesítménye a pilot előtti teljesítményükhöz képest tíz százalékkal nőtt a 4 napos munkahét teszt időszakának bevezetése után.

A bevont kollégák körében végzett belső felmérés rámutatott arra, hogy a 4 napos pilot programban résztvevő munkatársak 92%-a érezte úgy, hogy munkája mellett elegendő ideje jut a magánéletre és a pilot időszak végén 90% válaszolta azt, hogy szívesen folytatná a 4 napos munkavégzést.

a címlapról