Szerző: Hlács Ferenc

2014. október 30. 11:01

A sofőr helyett is észben tartja a parkolási díjat a Skyguard

A parkolási és autópályadíj kifizetését is automatizálja a Skyguard gépjárművédelmi rendszer. A magyar fejlesztésű megoldás GPS segítségével határozza meg, ha a felhasználó fizetős parkolózónába vagy autópályára ér, a díjakat pedig havonta számlázza.

A parkolóautomaták utáni keresgélés és az autópálya-matrica utolsó utáni pillanatban konstatált hiánya a legtöbbeknek nem túl kellemes élmény. Ezt próbálja megkönnyíteni magyar fejlesztésű, Skyguard névre hallgató szolgáltatás, amely mindkét problémát leveszi a felhasználó válláról.

Automatizált parkolásfizetés

A megoldás használata nem mondható bonyolultnak, ahhoz először párosítani kell az autót az okostelefonnal, illetve az arra telepített Skyguard alkalmazással. Ez elsőre furán hangzik, hiszen nem nagyon szokás egy Bluetooth hangszórónál nagyobb eszközt a telefonnal párosítani, itt mindenesetre nem kell a menüben bóklászni az összekapcsoláshoz, azt a készüléket a kocsiban elhelyezett NFC-matricához érintve egy mozdulattal megtehetjük.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A szolgáltatás rendszere ezzel regisztrálja, hogy az adott autóban ülünk, amelyet aztán GPS segítségével folyamatosan követ, ha pedig a jármű egy fizetős parkolózónába ér és a sofőr leveszi róla a gyújtást, fedélzeti egységtől kapott jel után az alkalmazás felajánlja a parkolás megkezdését - amelyet később távozáskor automatikusan leállít, vagy ha a felhasználó nem ér vissza időben, újraindít. Ugyanígy működik a dolog az autópályára felhajtva is, legalábbis miután a funkciót a következő hetekben élesítik: ha a rendszer azt látja, hogy a jármű a sztrádára ért és rendszámához nincs érvényes autópálya-matrica rendelve, automatikusan megvásárolja azt.

Könnyebb elszámolás

A különböző díjakat a vállalat fizeti be a felhasználó helyett, majd egy összegben számlázza ki hó végén az ügyfeleknek, így nem kell minden egyes parkolásnál ezzel bajlódni. A szolgáltatást magánszemélyek és vállalati felhasználók is igénybe vehetik, utóbbiak esetében ráadásul a fizetéssel kapcsolatos információk igény szerint azonnal bekerülnek a céges pénzügyi rendszerbe, így később könnyebben elszámolhatók.

A parkolások lebonyolításához a Skyguardot fejlesztő Auto Securit Zrt. a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött megállapodást, így a szolgáltatás országszerte elérhető. Az appal egyébként gyalogos navigációra is lehetőség van, az visszavezet a leparkolt autóhoz, ha elfelejtenénk hol hagytuk azt. Ez a funkció persze, miután szintén GPS-szel működik, csak a megfelelő lefedettséggel rendelkező helyeken vehető igénybe, egy mélygarázsban tehát jobb lesz megjegyezni, hol parkoltunk.

01:31
 

Skyguard - műholdas gépjárművédelem

Még több videó

Hogy a Skyguard mindezt megtehesse, persze valamivel többre lesz szükség a műszerfalra csapott NFC-tagnél: a megfelelő hardvert a rendszer fedélzeti egysége tartalmazza, amely nem mondható olcsó mulatságnak. Az eszköz ára autótípustól függően változik, a vállalt szerint beszereléssel együtt nagyjából 130 ezer forint körül mozog, ehhez ugyanakkor vagyonvédelmi szolgáltatás is tartozik, Varga László a cég vezetője szerint évente átlagosan 5-6 ellopott autó kerül vissza gazdájához a GPS-es kütyünek köszönhetően.

A szolgáltatás havidíja 6-8 ezer forint körül mozog, ehhez még parkolásonként 75 forint kényelmi díj társul. A vállalat szerint már tervezik egy olcsóbb változat piacra dobását is, amely egy néhány tízezer forintos fedélzeti egységgel működik és az okostelefon GPS-ét használja a helymeghatározáshoz. Ehhez a verzióhoz ugyanakkor már nem társul majd vagyonvédelmi megoldás. Az ingyenesen letölthető Skyguard app jelenleg csak Android platformon érhető el jövő év elején azonban mind iOS, mind Windows Phone készülékekre megjelenik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról