Szerző: Török Roland

2012. július 31. 16:19

Megint a Google-t másolja a Facebook

A legnagyobb közösségi hálózat megújítja a képgaléria szolgáltatását, továbbá később könnyen visszaolvashatóvá teszi a megjelölt tartalmakat. A funkciók bevezetése folyamatos, a hatalmas felhasználói bázis miatt több hétig is tarthat.

A galéria frissítése leginkább a Google+ azonos szolgáltatásában már megismert mozaiknézetre emlékeztet, annyi különbséggel, hogy itt a felhasználónak is lehetősége van megszabni, mely képek legyenek nagyobbak a többinél. A kedvencnek ítélt képek ugyanis a lenyíló menüben megjelenő "kiemelés" gomb segítségével kerülnek előtérbe, így pozitívabb képet mutathatnak magukról a közösségi oldal tagjai. Egy-egy kiemelés négyszeres méretnövekedést jelent, ami már elég feltűnő. Ezen kívül a fényképek címkézhetőek és kereshetőek lesznek, ami tovább növeli a galéria hatékonyságát.

A dizájnváltás ráfért a Facebookra, a lassú és alapból csak apró képeket megjelenítő galéria mára elavultnak számít. A Google például a jól működő, offline és online szerkesztőfelülettel is rendelkező Picasa szolgáltatását alakította át Google+ felületté, ami a közösségi oldal használata nélkül is kiválóan alkalmas képmegosztásra vagy tárolásra.

A Facebook másik újítása, az Apple kliensében megjelenő "save for later" funkció, aminek segítségével elmenthetők a felhasználó számára érdekesnek talált bejegyzések. Ez lényegében egy "kedvencekhez mentés" szolgáltatást takar. Ennek igénybevételéhez elég, ha felhasználó hosszan rajtatartja az ujját azon a bejegyzésen, amit az adott pillanatban nem tud elolvasni vagy megnézni. Ekkor előugrik egy menüpont és a megfelelő opciót választva lehetősége nyílik a bejegyzést későbbi megtekintésre jelölni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Mivel a közösségi oldalon rengetegféle megosztott tartalom van és a legtöbb külső webhelyre mutató link, ezért megtörténhet, hogy a felhasználó technikai okok miatt nem tudja, vagy nem akarja megnézni a tartalmat akkor, amikor először látja. Ez előfordulhat akár az adatforgalmi keret szűkössége miatt is, 3G hálózatnál nem túl célszerű például videót nézni, de akár technikai akadálya is lehet a dolognak, ha a mobileszköz nem képes megjeleníteni mondjuk egy Flash-oldalt.

A Facebook az adatkezelés területén gyakran támadások kereszttüzében áll, de ez esetben minden jel arra mutat, hogy nem tervezik az elmentett oldalakat publikussá tenni, így más nem férhet hozzá a felhasználó kedvenceihez, azaz itt nem várható személyiségi jogi probléma. A szolgáltatás nem igényli a kliens frissítését, de egyelőre még nem érhető el mindenkinél, ahogyan az új galériát, ezt is folyamatosan aktiválja a Facebook. Hamarosan az asztali Facebook felületnél is elérhető lesz, az androidos terjesztéséről egyelőre még nincs hír.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról