Szerző: Dojcsák Dániel

2010. március 23. 11:48

Üzemzavarral kínlódik az MSN

Világszerte panaszkodnak a felhasználók, hogy akadozik a Live Messenger szolgáltatás. A legfőbb hibajelenség, hogy a bejelentkezettek nem látják online lévő ismerőseik nagy részét. Magyar idő szerint reggel 8 óta áll fenn a probléma, s egyelőre nem tudható, hogy pontosan mi az oka a problémának, vagy mikorra hárul el a gond.

A HWSW saját tesztjei alapján a szokásos kontaktoknak mindössze töredéke, körülbelül hetede-tizede látható online. A probléma nem csak a státus kijelzés hibája, ugyanis az üzenetek sem jutnak el egyik felhasználótól a másikig. Sőt, a még az online lévő ismerősökkel való csevegés is akadozik, s ott sem jut el minden üzenet a címzetthez. Ehhez hasonló hibák gyakran előfordulnak az MSN esetében, de kivétel nélkül lokálisan, eseti jelleggel. Gyakran fordul elő, hogy egyes felhasználókat ledob a hálózat, vagy két online lévő partner beszélgetéséből kiesnek üzenetek, de ilyen átfogó, globális hibára nem nagyon volt példa korábban.

\"\"
Klikk a képre a valós idejű változatért

Lerch Attila, a Microsoft üzletfejlesztési igazgatója az elmúlt órában a magyar média számára is megerősítette, \"a Messenger több felhasználója is jelezte, hogy ismerősei nem látszódnak a programban, miközben valójában bejelentkeztek. Jelenleg is keményen dolgozunk a probléma mihamarabbi megoldásán, hogy felhasználóink újra használhassák a programot.” A világon nem mindenhol egyenletesen oszlik el a probléma, egyes hírek szerint a Microsoft központi MSN-csapatánál is riadót fújtak - jelenleg hajnali 4 óra van a nyugati parton.

A felhasználók reakcióit leginkább a Twitter és a Facebook aktivitás alapján lehet feltérképezni, s úgy tűnik világszerte, illetve nálunk is első körben mindenki arra csodálkozik rá, hogy a sok kontaktja közül miért ennyire kevés van éppen online. Az irodai környezetekben viszont a felhasználók már kezdik kapisgálni, hogy valami nincs rendben, hiszen a szomszéd asztalnál ülő kolléga biztosan online van, mégsem látszik. A Microsoft egyelőre nem ígért részletesebb tájékoztatást, de amint friss információ lát napvilágot, frissítjük ezt a hírt.

Update: A délutáni órákra már megoldódni látszik a probléma. Ugyan még nem látszik minden felhasználó, de a hiba arányaiban érezhetően kisebb mértékű. Érdekességként meg kell említeni, hogy egy délelőtt 11 óra körül küldött üzenet délután 3-kor megérkezett. A szövegek tehát nem vesztek el, csak mondhatni, eltévedtek.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

GENERATÍV

0

A Stack Overflow adataival okosodik a ChatGPT

2024. május 9. 14:00

A Google után a másik legmeghatározóbb piaci szereplővel is együttműködést írt alá a világ legnagyobb fejlesztői közösségi platformja.