Szerző: mz

2001. május 11. 21:57

Magyar világszabadalom az Info 2001-en: SMS-sel vezérelt kamera

[SMS Online] Egyedülálló világszabadalmat mutatott be az Info 2001 kiállításon az egyik nagy hazai mobilszolgáltató standján az SMS Online Kft. Az SMS-kamera alkalmazás kitalálója egy mindössze 11 esztendős gyermek - állítja Acsády Péter cégvezető. A világon egyelőre csak hazánkban létező fejlesztés segítségével szervesen összekapcsolható az internet és a mobil távközlés.

Az SMS-kamera lényege: a digitális képrögzítő eszköz egy rövid szöveges üzenettel aktiválható, és a készített kép eljuttatható a megadott e-mail címre. A kiállításon megtekinthető alkalmazás új távlatokat nyit a különböző biztonságtechnikai, illetve távfelügyeletet ellátó cégeknek.

Az SMS-es alkalmazások számítógéppel, internetes felülettel történő kombinálásával nemcsak a most bemutatott SMS-kamera működtethető, segítségével szinte bármely feladat megoldható. Megfelelő biztonságtechnikai berendezésekkel kombinálva a rendszer az SMS-es riasztás mellett képes értesítést küld egy előre megadott e-mail címre. Széleskörű kereskedelmi felhasználás mellett például akár a parkolójegy is meghosszabbítható egy rövid szöveges üzenettel, sőt, nagy áruházláncok értékesítési akciói során a forradalmi megoldás nemcsak a hagyományos marketing eszközöket (DM-levél) válthatja fel, hanem az értékesítési csatornákat is kibővítheti.

(Persze erősen aggályos, hogy milyen jogon adja el a mobilszolgáltató saját előfizetőinek ezúttal nem cím-, hanem számlistáját valamely kívülálló cégnek. - mz)

A legfrissebb felmérések szerint 2005-re a mobiltelefon-tulajdonosok száma eléri az egymilliárd főt, ami némileg meghaladja az internet-hozzáféréssel rendelkező felhasználók számát. Az SMS-es alkalmazásokkal már most is lényegesen nagyobb számú felhasználható érhető el, mint a világhálón. Az átgondolt SMS-es fejlesztésekkel így megvalósítható minden hirdető álma, hogy a reklám csak a potenciális vásárlókat érje el. Ezáltal a hirdetésre szánt összeg nagymértékű csökkenése mellett a reklám hatékonysága is a sokszorosára növekedhetne.

(Továbbra is aggályos, hogy honnan állapítják meg, hogy adott számhoz milyen vásárlói szokásokkal rendelkező előfizető tartozik. Magyarán: nemcsak a számokat, hanem egyéb adatokat is ki kell adni. - mz)

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról