Érik a trónfosztás a prémium TV-szegmensben
Bejött a TCL és a Hisense stratégiája a prémium tévékészülékek szegmensében tavaly: a két cég az olcsóbb MiniLED technológiára és a minél nagyobb képátlóra fogadott és nem utolsósorban a kínai piacnak köszönhetően óriásit nőttek az első negyedévben.
Jelentősen több prémium tévékészülék fogyott az idei első negyedévben, a márkák versenyében pedig ezzel párhuzamosan komolyan feljöttek a kínai szereplők a piacvezető koreaiak nyakára - derül ki a Counterpoint Research frissen közzétett piacjelentéséből és előrejelzéséből.
A piackutató szerint az idei év első három hónapjában összességében mintegy 44%-kal több prémiumkategóriás tévékészülék fogyott globálisan, mint egy évvel korábban, ám valamivel alacsonyabb átlagáron, legalábbis erre utal, hogy az értékesítés árbevétele ehhez képest csupán 35%-kal nőtt éves szinten.
A nagy márkák közül egyértelműen a kínaiaknak állt a zászló az érintett időszakban, a TCL és a Hisense csaknem megduplázták eladásaikat tavalyhoz képest, ezzel szorosan felzárkózva a Samsungra és az LG-re, a szegmenst csaknem két évtizede uraló dél-koreai párosra.

Budapesten nyitott új irodát az HTEC (x) A globális piacon tervezési és mérnöki szolgáltatásokat nyújtó, AI-first szemléletű HTEC Budapesten nyitotta meg új irodáját.
A kínaiak alapvetően két tényezőnek köszönhetik a jelentős forgalomnövekedést: a cégek egyrészt nem a drágább, OLED-tecnológiájú panelekkel próbálnak versenyre kelni a piacon, helyette a MiniLED-alapú készülékekből gyártanak minél nagyobb képátlójú modelleket, miután az eladások alapján az adott árszegmensekben a nagyobb képátló továbbra is vonzóbb a tömegek számára, mint a fejlettebb kijelzőtechnológia.
A hazai piaci ösztönzők ráadásul szintén a kínai márkáknak kedveznek, az első negyedévben indult kormányzati készülékcsere-támogatásnak köszönhetően a prémium tévék eladása Kínában bőven a piaci átlag felett alakult az év első három hónapjában.
A MiniLED-tévék mezőnyében éppen a TCL számított az egyik úttörő gyártónak, majd a Samsung 2021-ben szintén belépett a szegmensbe és hamar dominálta is a kategóriát, ám tavaly év végére mind a TCL, mind a Hisense mind pedig a Xiaomi maga mögé utasította a dél-koreai óriást az eladott készülékek darabszámát illetően ebben a technológiai szegmensben.