Padlón az SKT a SIM-adatbázis ellopása után
Az eredetileg vártnál is nagyobb károkat okozhat Dél-Korea legnagyobb mobiltávközlési szolgáltatójának egy április közepén történt kibertámadás, mely során illetéktelenek hozzáfértek minden előfizetői azonosítóhoz.
Gyakorlatilag teljesen padlóra küldte mind az értékesítést, mind az ügyfélbizalmat Dél-Korea legnagyobb mobilszolgáltatójánál, az SK Telecomnál (SKT) egy április közepi kibertámadás, melyre válaszul a cég első körben teljes SIM-csere programot indított, később azonban kiderült, hogy a károk teljes helyreállításához ez is kevés.
Az ominózus támadás a cég maghálózatát érte, vagyis azt a hálózati komponenst, melyen a legfontosabb előfizetői azonosítókat tárolja a rendszer. A kritikus hitelesítési szerverekre (HSS) telepített rosszindulatú kódok segítségével a támadók USIM, IMEI, és IMSI kulcsokhoz juthattak hozzá, melyek SIM-klónozásra és ezen keresztül csalásra használhatók.
Bár a vállalat viszonylag hamar lokalizálta a problémát és megtette a szükséges további intézkedéseket, április végére világossá vált, hogy a támadás kockázataira válaszul az egyetlen biztos megoldás, ha a szolgáltató a teljes előfizetői bázis számára ingyenes SIM-csere programot indít. A mintegy 2600 értékesítési pontra kiterjedő csereprogram igénybe vételére nagyjából 25 millió ügyfél lett jogosult.

Repülésbiztonság és innováció a HungaroControl fókuszában (x) Technológiai infrastruktúrában és szakmai kompetenciában is a régió egyik legfejlettebb léginavigációs szolgáltatója a HungaroControl.
A szolgáltató a helyi média tudósítása szerint később kormányzati nyomásra kénytelen volt úgy dönteni, hogy felfüggeszti az értékesítést a teljes bolthálózatában, így hétfőtől meghatározatlan ideig nem lehet új előfizetést kötni - így a cserén kívül praktikusan új SIM-hez jutni - az SKT-nál.
A fentieken túl az SKT hétfőn leállította a számhordozás lehetőségét is a helyzet teljes rendezéséig - jelentette be az operátor.
Az SK Telecom az eset után közölte, minden felelősséget vállal a kibertámadással összefüggő káresetekre vonatkozóan, amit azonnal jelentős eséssel büntetett a tőzsde: a cég papírjainak értéke a bejelentést követően 8,5%-ot zuhant a kereskedésben.
Ha ez nem lenne elég, az ügyfelek bizalma is súlyosan megrendült a vállalat felé az esetet követően. A helyi piaci szereplőktől származó adatok szerint csak áprilisban 237 ezer előfizető hordozta el a számát a rivális KT-hoz vagy az LG Uplushoz - 87%-kal több, mint egy hónappal korábban.