Szerző: Koi Tamás

2024. február 29. 09:42

Új hálózatfelügyeleti rendszert kap a Vodafone

Fokozatosan zajlik a Vodafone Magyarország leválasztása az egykori brit anyacég rendszereiről - a többségi tulajdonos 4iG Csoport most egy új, automatizált hálózatfelügyeleti rendszer bevezetését jelentette be a szolgáltatónál.

Egy finn cég, az Elisa Polystar Zero-Touch NOC megoldásával automatizálja a hálózatfelügyeleti folyamatokat a cégcsoport távközlési érdekeltségeinél, illetve azok közül elsőként a Vodafone Magyarországnál a 4iG Csoport - jelentette be a vállalat a héten.

Az új megoldás implementálása egyszersmind része annak a folyamatnak, mely a korábbi brit anyacégről történő leválásból fakadóan számos műszaki és egyéb működést támogató rendszer cseréjével jár a távközlési vállalatnál.

A cégcsoport sajtóközleménye szerint a finn cég megoldásai lehetővé teszik a szolgáltató számára, hogy olyan nyílt architektúrát építsen ki, amely több hálózati forrásból nyeri az adatokat, lehetővé téve azok integrált kezelését. 

noc_guy

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A rendszer emellett a beérkező adatokat hiba jellegű esemény után kutatva folyamatosan monitorozza, így emberi beavatkozás nélkül képes a felmerülő problémák előrejelzésére, a kialakult hibák felderítésére és adott esetben azok megoldására is, ezzel lehetővé téve az üzemeltetők számára a hibakezelési folyamataik automatizálását.

A megoldás a fentiek mellett képes automatikusan hibajegyet generálni az önállóan felismert problémákra, amelyek így azonnal a megfelelő kezelőcsapathoz kerülnek, akik meg kezdhetik a hiba elhárítását.

A finn Elisa Csoporthoz tartozó, ugyanakkor stockholmi székhelyű Elisa Polystar felhő- és mesterséges intelligencia-alapú adatkezelési, elemzési és automatizálási megoldásokat kínál megrendelőinek, a több száz telekommunikációs partner között ott van egyebek mellett a Vodafone és a Digi előző tulajdonosa is, a brit Vodafone Csoport és a romániai RCS&RDS is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról