Szerző: Koi Tamás

2024. február 21. 09:29

Megjött az Adobe saját AI asszisztense

Újabb mesterséges intelligencia-alapú asszisztens jelenik meg a következő napokban, hetekben a piacon - ezúttal az Adobe PDF-szerkesztője és olvasója egészül ki extra funkciókkal.

A Microsoft és a Google után az Adobe is elkészítette saját mesterséges intelligenciára épülő beépülő asszisztensét, mely a PDF fájlok előállításához használható Acrobatban jelent meg elsőként és a rövidesen a PDF-olvasó Readerben is elérhetővé válik majd.

Az egyelőre bétaállapotú rendszer elsődleges célja, hogy a hosszú, akár több száz oldalas PDF-ek tartalmát tömören összefoglalja, emellett a dokumentum tartalmára vonatkozó kérdések is feltehetők az asszisztensnek a már jól megszokott párbeszédablak-formátumban. A releváns kérdésekre mindjárt javaslatokat is tesz a mesterséges intelligencia.

00:59
 

Introducing AI Assistant (beta) in Adobe Acrobat | Adobe Acrobat

Még több videó

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Readerbe épülő asszisztens továbbá képes lesz majd arra is, hogy a szövegeket a megadott stílusnak és egyéb jellemzőknek megfelelően átírja vagy az átiratra javaslatokat tegyen, illetve megváltoztassa a szöveg terjedelmét illetve formázását.

A ChatGPT és a hasonló, relatíve régóta működő generatív nyelvi modellekre épülő mesterséges intelligenciák ugyan eddig is képesek voltak a fenti funkciók közül PDF-ek szövegének összefoglalására, ehhez azonban fel kellett tölteni az állományt az OpenAI szervereire, míg az Adobe megoldásánál nem kell külső szolgáltatást igénybe venni.

Az Adobe az AI assisztens-funkciót a tervek szerint előfizetéses modellben kínálja majd, amint a komponens kilépett a bétafázisból, ezzel csatlakozva az OpenAI, a Microsoft és a Google-höz az alkalmazott üzleti modellt illetően.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról