Szerző: Koi Tamás

2023. december 12. 09:52

A tinédzserek közel ötöde YouTube vagy TikTok függő

Csaknem minden ötödik amerikai tinédzser gyakorlatilag YouTube és/vagy TikTok függő, mutat rá egy frissen publikált kutatás, mely szerint a fiatalok közösségimédia-használatának mintázata az elmúlt egy évben nem változott.

Az amerikai tinédzserek mostanra szinte teljesen hozzá vannak láncolva a különböző közösségimédia-platformokhoz, azok közül is elsősorban a videós tartalmakat közvetítő szolgáltatásokhoz. A 13-17 év közötti korosztály a legnagyobb mennyiségben a YouTube és a TikTok tartalmait fogyasztja, jelentős részük gyakorlatilag folyamatosan ezeken a platformokon lóg - mutat rá a Pew Research Center friss kutatása.

A platformok közül a YouTube kedveltsége messze kiemelkedik a mezőnyből, a kérdőíves felmérésben résztvevők 93%-a válaszolta azt, hogy rendszeresen használja a Google videostreaming-szolgáltatását. Közülük 16% nyilatkozott úgy, hogy "gyakorlatilag folyamatosan" a YouTube-on lóg, ami azt mutatja, hogy a világ legnépszerűbb videostreaming-platformjának népszerűsége töretlenül kiemelkedő a fiatalabb korosztály körében.

teen_phone

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A legnépszerűbb platformok során a YouTube után a TikTok követi, a megkérdezett tinédzserek 63%-a állítja magáról, hogy rendszeresen használja a szolgáltatást, majd ezt követi a Snapchat és az Instagram 60 és 59 százalékkal. A TikTokot gyakran használó tinik 17%-a válaszolta azt, hogy gyakorlatilag folyamatosan a platformon lévő videókat nézni.

A népszerű videomegosztó és újhullámos közösségi média platformokkal láthatóan egyre kevésbé tudja a lépést tartani a Meta zászlóshajója, a Facebook, mely a megkérdezettek csupán egyharmada által rendszeresen használt szolgáltatás, míg nyolc-kilenc évvel ezelőtt 71%-on állt ugyanez a mutató. Az Instagram népszerűsége eközben gyakorlatilag stagnál, illetve valamelyest csökkent a tavalyi csúcshoz képest - mutat rá a felmérés.

A közösségimédia-platformok kedveltsége az amerikai tinik körében összességében az elmúlt egy-két évben nem változott szignifikánsan, így nem borították fel a szokásokat sem a Twitter/X körüli kálváriák sem a kínai tulajdonosi háttérrel rendelkező TikTok folyamatos meghurcoltatása a tengerentúlon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról