24 százalékkal drágul itthon a Disney+
Az új előfizetők már a jóval drágább csomagot kapják, véget ért a kedvezményes időszak. Mindeközben a streamingszolgáltatás az utolsó negyedévben már jóval kevesebb mínuszt hozott össze, mint egy évvel ezelőtt.
Május környékén már tudni lehetett, hogy még az idén, az akkori híresztelések szerint decembertől emelkedik a reklámmentes előfizetés ára a Disney+ streamingszolgáltatásban, de akkor még pontos összegeket nem említett Bob Iger vezérigazgató. Az előfizetőknek kiküldött levél viszont már elárulja a valóságot: az újonnan regisztrálók november elsejétől 3090 forintért csatlakozhatnak a szolgáltatáshoz, míg a már meglévő előfizetőknek a december 6-ai, vagy az azt követő számlázási ciklusban lép érvénybe a változás. Ez 600 forint emelést jelent a korábbi 2490 forinthoz képest, ami 24 százalékos növekedés.
Az éves előfizetés 10 havi díjnak felel meg, tehát már 30 900 forintot igényel a kasszából. A magyar felhasználók 2022 nyara óta érik el a Disney+-t, és eddig nem voltak érintettek a tavaly év végi drágulásban, az eddigi kedvezményesnek számító 2490 forintos opciót kell most végleg elengedni.
Az áremelés nem annyira meglepő, az elmúlt évben (éveben) más szórakoztatóipari szolgáltatások előfizetései is drágultak: a Netflix tavaly ismét emelte az árakat az elmúlt években tapasztalt fokozatos emeléseket követően, ahogy az Apple Music és a Spotify egyaránt drágult a legtöbb piacon, és a Microsoft sem tudta elkerülni, hogy lépéseket tegyen ebbe az irányba, az Xbox Game Pass Ultimate is borsosabb árat kapott.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
A Netflix-szel kapcsolatban legutóbb októberben reppent fel a pletyka, hogy a tavaly márciusi növelés után ismét emelést tervez, amit egy ideig felfüggesztett a hollywoodi színészek és írók sztrájkjai miatt. Igaz, a Netflix havi előfizetési díjai Magyarországon 2021 októbere óta nem változtak, akkor a Standard és Prémium csomagok árát emelte meg a szolgáltató 3190-ről 3490, illetve 3990-ről 4490 forintra (a belépő csomag ára a kezdetek óta változatlanul 2490 forint). Ez volt az első és mindeddig utolsó áremelés a magyar piacon a Netflix részéről.
Hamarosan várható az is, hogy Disney+ a Netflix nyomdokaiba lépve korlátozásokat kezd el bevezetni a fiókmegosztásra vonatkozóan, első körben a kanadai felhasználók körében. Bob Iger korábban arról tájékoztatta a vállalat befektetőit, hogy az új szabályzattal és intézkedésekkel kapcsolatos részleteket még az év végéig megosztják, a változásokat a tervek szerint 2024-ben vezetnék be, mivel a szükséges technikai eszköztár már lényegében a cég rendelkezésére áll a bejelentkezések felügyeléséhez.
A Disney nemrég megosztott negyedéves beszámolója szerint a július-augusztus-szeptemberi időszakban 3,3 millió előfizetővel sikerült növelni a streamingszolgáltatás bázisát, így sikerült átlépni az összesen 150 milliós küszöböt. Ennél beszédesebb szám, hogy míg a tavalyi év utolsó negyedévében 1,4 milliárd dolláros veszteséget produkált a szolgáltatás, az idei negyedévben már „csak” 387 milliós volt a mínusz, tehát a kiadások visszafogásával 74 százalékkal kevesebb pénz folyt ki a cég keze közül.
A vállalat nem is egy, hanem három streaming szolgáltatást terelget, portfólióját a fő zászlóshajónak tekinthető Disney+, a Hulu és az ESPN+ alkotja, melyeknek kínálatát hamarosan szorosabban tervezi összefogni a cég, legalábbis arról már tudni, hogy a Hulu tartalmai beolvadnak a Disney+-ba.