Szerző: Koi Tamás

2023. november 8. 10:10

Eddig 220 ezer Gondosórát adtak át az igénylőknek

A tavaly tavasszal elindított "jóléti szolgáltatás", a Gondosóra program ugyan még messze van attól, hogy minden érintett és jogosult felhasználót elérjen, a kifejezetten egyedül élő időseknek szánt segélyhívó rendszert ugyanakkor már csaknem negyedmillióan használják.

A hét elején a Népszava cikke alapján több magyarországi lap is megírta, hogy az Orbán-kormány által tavaly tavasszal útjára indított Gondosóra program működése, illetve a tényleges felhasználószám kapcsán ellentmondásos nyilatkozatok születtek az elmúlt időszakban elsősorban annak apropóján, hogy a miniszterelnök főtanácsadója, Nyitrai Zsolt személyesen adta át Esztergályos Ceciliának a saját eszközét, aki ezzel a program 250 ezredik felhasználója lett a kormányzati kommunikáció szerint.

Gondos mi?


A Gondosóra programról nagyjából annyit érdemes tudni, hogy azt a magyar kormány az Európai Unió társfinanszírozásával indította azért, hogy az idősek (65 év felettiek) kezébe egy olyan technológiai megoldást adjon, mellyel baj esetén könnyen kérhetnek segítséget.

A mobilhálózatra csatlakozó, a fenti korcsoportba tartozó állampolgároknak ingyenesen, alanyi jogon - de regisztrációt követően - járó eszköz (maga a Gondosóra, ami egyébként nevével ellentétben egyáltalán nem mutatja az időt) egy GPS-vevővel ellátott, hanghívás létesítésére alkalmas megoldás, mellyel kizárólag a szolgáltatás diszpécserközpontja hívható egy gombnyomással, ahol a bajba jutott állapotának, helyzetének felmérését követően vagy a megjelölt hozzátartozót vagy azonnal a mentőket értesítik a diszpécserek.

gondosora_kozpont

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az uniós társfinanszírozásból megvalósuló program technológiai hátterének és logisztikájának biztosítása, vagyis az egyedi alkalmazások fejlesztése, rendszerbe állítása, folyamatos továbbfejlesztése, a diszpécseri és ügyfélszolgálati központ üzemeltetése, valamint a jelzőeszközök folyamatos beszerzése, konfigurálása, aktiválása, a felhasználók részére történő kiszállítása a 4iG Nyrt. feladata, a mobilhálózati alapinfrastruktúrát pedig a Vodafone Magyarország (mely szintén a 4iG többségi tulajdonában áll) és a Magyar Telekom nyújtja.

A cég lapunk megkeresésére több részletet is elárult a program működésének hátteréről, így elsősorban a regisztrált és a tényleges felhasználók arányát is pontosan megtudtuk:

a szolgáltatásra a 4iG szerint mostanáig közel 300 ezren regisztráltak és eddig 220 ezer eszközt adtak át a felhasználóknak.

A kiszállított eszközök száma jelenleg hetente átlagosan eléri a tízezret.

A program működését jelenleg 200 munkavállaló látja el a 4iG-nál, ebből 80-an a 0-24 órás diszpécserszolgálatnál dolgoznak, de a kiadott eszközök számától függően ez a létszám folyamatosan nő.

Az eszközök kiszállításának maximális átfutási ideje jelenleg 90 nap onnan számolva, hogy a 4iG megkapta a regisztrációs adatokat, ez az időszak azonban jelen pillanatban ennél rövidebb, átlagosan 45 nap - nyilatkozta a HWSW-nek a szolgáltató.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról