Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. október 17. 12:28

Lendületet kapott a Huawei a gyengélkedő mobilpiacon

A harmadik negyedévben továbbra is csökkenést mutat éves összehasonlításban a globális mobilpiac, egyes kínai márkák azonban erőre kaptak.

A Counterpoint Market Pulse legfrissebb jelentése szerint az idei harmadik negyedévben 8 százalékkal esett a világszerte eladott okostelefonok száma éves összehasonlításban, így ez a kilencedik olyan negyedév zsinórban, amikor csökkenő tendenciát mutat szektor. Ezzel szemben két százalékos növekedésről lehet beszélni a megelőző, második negyedévhez képest, ami a nagyon enyhe fellendülés jeleit mutatja.

Maga a hír nem is lenne így különösebben izgalmas, a számokon megmutatkozik azonban a vásárlók Huawei, a Honor és a Transsion Group iránti élénkülő érdeklődése, gyakorlatilag csak ezeknek a brandeknek sikerült növekedni éves összehasonlításban. A Huawei növekedését főleg a Mate 60 sorozat piacra dobása hajtott meg, míg a Honor esetében a tengerentúlra fókuszált terjeszkedés hozhatta meg gyümölcsét.

A Transsion márkák tovább bővültek, miközben a Közel-Kelet-Afrika (MEA) régió fellendüléséből is profitáltak. A legtöbb fejlett piac, például Észak-Amerika, Nyugat-Európa és Dél-Korea meredek visszaesést mutatott (ami az iPhone bevezetésének hatásával nagy valószínűséggel növekedést fog mutatni a negyedik negyedévben), ezzel szemben a MEA régió éves növekedést könyvelhetett el a makrogazdasági mutatók javulásának köszönhetően.

counterpoint

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A piacot továbbra is a Samsung vezeti, a dél-koreai gyártó a harmadik negyedévben a teljes eladás ötödét szerezte meg. A gyártó újgenerációs hajtogatható készülékei eddig vegyes visszajelzéseket kaptak, a Flip 5 modell tűnik a legsikeresebbnek közülük, emellett az A-sorozatú modellek továbbra is a középkategória piacvezetői. Az Apple 16%-os piaci részesedéssel a második helyen végzett, annak ellenére, hogy az eddig jól fogadott iPhone 15 széria korlátozottan elérhető.

Az ötös toplista többi helyét a Xiaomi, az OPPO és a vivo márkák zárják, amik a harmadik negyedévben azon dolgoztak, hogy megerősítsék pozícióikat olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Kína és India, miközben lassítottak expanziós folyamataikon a tengerentúli piacok esetében.

Az elemzőcég arra számít, hogy 2023 negyedik negyedévében a piacon megtorpan az év egészét jellemző csökkenő tendencia, mivel a feltörekvő piacokon látott eladások, és a legnépszerűbb öt gyártón túli márkák erősödése változó és kedvező dinamikákat sejtet előre.

a címlapról