Továbbra is az iPhone az amerikai tinik kedvence
Majdnem tízből kilenc amerikai Z-generációsnak almás telefonja van, tarol az Apple Watch is az óramárkák kategóriájában, egyedül streamingben nem tudja megverni a cupertinói cég a Spotify-t a korcsoportban.
A Piper Sandler befektetési bank legfrissebb, a fiatalok fogyasztói trendjeit bemutató jelentése szerint a Z-generáció körében kiugróan népszerűek az Apple termékei. A jelentés elkészítéséhez a kutatók 9193 amerikai tinédzsert kérdeztek meg, akiknek átlagéletkora 15,7 év volt, átlagos háztartási jövedelmük pedig 70 725 dollár. A megkérdezett több ezer tinédzser 87 százalékának van saját iPhone-ja, 88 százalékuk pedig a következő készülékként is iPhone-t választana.
Az iPhone népszerűsége a kutatók szerint fényes jövőt jósol az Apple eredményeit illetően, hiszen az almás mobilokat vásárló fiatalok a későbbiekben is tervezik, hogy kitartanak a márka mellett. 2013-ban a tizenévesek mindössze 55 százalékának volt iPhone-ja, míg 24 százalékuk az Android készülékeket részesítette előnyben. Ez az elmozdulás is mutatja az Apple márka erős vonzerejét a fiatalabb fogyasztók körében.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
De nem csak az iPhone, de az Apple Pay is népszerű: a tizenévesek 42 százaléka használja aktívan az Apple Pay-t, a cég átutalási alkalmazását. 34 százalék rendelkezik Apple Watch okosórával, ami az elsőszámú óramárka a korosztályban megelőzve a Casio, a Garmin és a Rolex márkákat. Egyedül egy olyan terület van, ahol nem az Apple terméke tarol, ez pedig a zenei streaming szolgáltatás. A megkérdezettek több mint 70 százaléka a Spotify-t használta zenehallgatásra az elmúlt hat hónapban, és csak 40 százalék az Apple Musicot, amit követ a YouTube Music, az Amazon Prime Music és a Soundcloud.
Az egyes konkurens mobilgyártók vezetői szerint az Apple tisztességtelenül szerzett dominanciát az okostelefon-piacon. Tavaly a Google rangidős elnöke, Hiroshi Lockheimer vádolta azzal a cupertinóiakat, hogy sok fiatal a társadalmi nyomás, és a korosztálya megítélése miatt érzi szükségét annak, hogy iPhone-t vásároljon.