:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. július 5. 13:20

A reklámokat is sorozatokká alakítaná a Netflix

A világ legnépszerűbb streamingszolgáltatása érdekesebbé szeretné tenni a nemrég bevezetett, reklámokkal támogatott olcsóbb szintjében megjelenített hirdetéseket, ami egyben több teret adna a hirdetőknek is.

Egy hirdetési vezetőknek tartott megbeszélésen prezentálta a Netflix a Cannes Lions fesztiválon, milyen új ötletei vannak a reklámokkal támogatott előfizetési szint vonzóságának növeléséhez – jelentette a Financial Times belsős források elmondásai alapján. A streamingóriás a jövőben a személyre szabott hirdetési formátumok fejlesztésén túl epizódszerű, azaz különböző, de egymáshoz kapcsolódó reklámokat vetítene a felhasználóknak, amivel elkerülhető lenne az a probléma, hogy a nézők ugyanazt a hirdetést látják többször is egy sorozat megtekintése közben.  

A márkák számára ez újabb lehetőséget jelentene arra, hogy közvetlenebb módon célozzák meg fogyasztóikat olyan módon, ami a lineáris tévécsatornák esetében nem lehetséges, illetve újradefiniálhatja, hogy a streamingszolgáltatások miként használhatják platformjaikat kereskedelmi célokra. A hirdetési kampányokon belül az epizódokra építkezve hosszútávú stratégiát alakíthatnak ki a hirdetők.

netflix

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Mivel a Netflix rendszere nyomonkövetné, melyik részt látta már a néző, így az akár 15 részes kampányok egyes tartalmai sorrendben jelennének meg a tévéműsorok nézésekor, elkerülve az ismétlődést. Az alapcsomag előfizetői óránként jellemzően 4-5 percnyi reklámot láthatnak, amik a sorozat/film elején és az epizód alatti szünetekben jelenít meg a szolgáltatás. Ezen túlmenően a hirdetések az éppen nézett műsorok műfajaihoz igazodnának, a hirdetéseket stratégiailag úgy helyeznék el, hogy meghatározott közönséget célozzák.

Egy marketingvezető elmondása szerint hamarosan végéhez ér a Netflix és a Microsoft partnerkapcsolata is, melynek révén a redmondiak technológiájának köszönhetően jutnak el a hirdetések a platformra. A streamingszolgáltatás állítólag a háttérben már saját technológiáján dolgozik, amivel minden korábbinál nagyobb mozgástere lenne, a Microsoft addig csak ideiglenes hirdetésszerverként szolgál – árulta el a belsős forrás.

A Netflix nemrég jelentette be, hogy a kanadai felhasználók számára többé nem elérhető opció a legolcsóbb reklámmentes csomag, az előfizetők a még jövedelmezőbb árú, de reklámokat mutató szintre, illetve a drágább Standard csomagra válthatnak, ami alapján elképzelhető, hogy idővel más piacokon is ilyen módon próbálja átterelni a felhasználókat a szolgáltatás a bevételnövelés érdekében.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról