Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. június 12. 14:40

Működni tűnik Amerikában a Netflix jelszókorlátozása

Ugyan egyelőre nagyon korai és rövid időszakban vizsgált számokról van szó, de a streaming platform vitatott döntése után biztató eredményekről számolt be az Antenna elemzőcég.

A korai számok szerint a Netflix növekedésére láthatóan gyümölcsözően hathat a jelszómegosztással szembeni fellépés, legalábbis ez derül ki az Egyesült Államok előfizetői bázisát vizsgáló felmérésből, amit a streaming szolgáltatás számait több mint négy éve mérő Antenna elemzőcég tett közzé. Az Antenna szerint a regisztrációk számának kiugrása a korlátozás bevezetése utáni első napokban magasabb volt, mint a 2020-as márciusi és áprilisi pandémiás lezárások idején.

Az amerikai előfizetőknek május 23. óta kell nyolc dollárnyi felárat fizetniük, ha egy háztartásukon kívül élő személynek szeretnének hozzáférést biztosítani az előfizetésükhöz. A korlátozás életbe lépése utáni hat napban a Netflixre regisztrálók átlagos száma elérte a 73 000-et, ami 102%-os növekedés az előző 60 napos átlaghoz képest.

Május 26-án és május 27-én a napi 100 ezer új regisztrációt is sikerült elérni. Ugyan az előfizetésüket lemondók száma is megnőtt a tiltakozás jeleként, számuk nem ellensúlyozta az újonnan érkezőkét: a regisztrációk és a lemondások aránya 25,6%-kal nőtt az előző 60 napos időszakhoz képest.  

daily_netflix

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A Jefferies elemzői által végzett közelmúltbeli felmérés úgy mutatta, hogy a jelszavakkal potyázók 62%-a inkább feladná a Netflix használatát, mintsem saját fiókra fizessen elő, a fogyasztók azonban hajlamosak túlbecsülni a szolgáltatások lemondására irányuló hajlandóságukat a felmérésekben.  

A Netflix korábban úgy becsülte, hogy több mint 100 millió háztartás osztja meg fiókját "külsősökkel", ebből 30 millió az Egyesült Államokban és Kanadában lakik, így jelentős táborról van szó, de minden bizonnyal idő kérdése, milyen trendek rajzolódnak ki a változtatás hatására a kezdeti lendület után. 

A streaming szolgáltatás a közelmúltban egy olcsóbb, reklámokkal támogatott szintet is bevezetett az Egyesült Államokban, ami az eddigi felmérések szerint szintén jótékonyan hat a bevételekre: az év első hónapjaiban már nagyjából egymillió amerikai előfizető nézte reklámokkal megszakítva a Netflix tartalmait azért cserébe, hogy a streamingóriás a legkedvezőbb áron kínáljon számukra szórakozást.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.