Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. május 18. 10:30

Havonta ötmillióan nézik a Netflix reklámokkal tűzdelt szolgáltatását

Első alkalommal közölt hivatalos számokat a legnagyobb SVOD-szolgáltató a nemrég bevezetett szinttel kapcsolatban, év eleje óta több mint kétszeresére nőtt a reklámokkal támogatott csomag előfizetői bázisa.

Az év első hónapjaiban már nagyjából egymillió amerikai előfizető nézhette reklámokkal megszakítva a Netflix tartalmait azért cserébe, hogy a streamingóriás a legkedvezőbb áron kínáljon számukra szórakozást – írta a Bloomberg a társaságtól származó belső adatokra hivatkozva március végén.  A világ legnépszerűbb SVOD-szolgáltatója tavaly novemberben vezette be a havi 6,99 dollárba kerülő új előfizetéses modellt, mely akkor úgy tűnt, a vártnál lassabb rajtot vett.

A streamingóriás szerdán közölt első ízben hivatalos számokat új előfizetési szintjéről egy hirdetőknek tartott előadás alkalmával, és mint kiderült, a reklámokkal tűzdelt olcsóbb csomagnak globálisan ötmillió havi aktív felhasználója (MAU) van hat hónappal az indulása után. Mivel azonban egyelőre több felhasználó is megoszthatja ugyanazt a fiókot, a MAU nem tükrözheti a valós számot, és annak fényében változhat, hogyan adaptálódnak világszerte a szolgáltató fiókmegosztást korlátozó intézkedései. 

A szerdai bejelentés alkalmával a Netflix hozzátette, hogy év eleje óta több mint kétszeresére nőtt a reklámokkal támogatott csomag előfizetői bázisa, a szolgáltatásnak pedig globálisan összesen 232,5 millió előfizetője van. 

netflix

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A hirdetésekkel támogatott szinttel kapcsolatban a cég elárulta, hogy a megtekintések 80 százaléka tévéképernyőn zajlik, és hogy a Netflixre frissen regisztrálók 25 százaléka választja az új szintet azokban az országokban, ahol elérhetővé vált, a nézők átlagéletkora 34 év. A reklámtámogatott előfizetéseket jórészt az új ügyfelek választják, meglévő előfizetők jóval ritkábban váltanak drágább csomagokról havi pár dollárnyi spórolás reményében.

Az opció nemrég még vonzóbbá válhatott, miután a Netflix bővítette a 6,99 dolláros csomagot az 1080p felbontású videóminőséggel, továbbá lehetővé tette az egyidejűleg két eszközön zajló streaminget, míg az induláskor csak a 720p minőség volt adott, ráadásul a felhasználók csak egyetlen eszközön nézhettek tartalmat.

A reklámtámogatott előfizetési modell népszerűségének növekedését látva valamelyest fellélegezhet a Netflix menedzsmentje, miután a jelek arra utalnak, hogy sikerült, illetve sikerül hozni a reklámozók felé tett vállalásokat, azaz a konkrét nézőszámokat és reklámmegtekintéseket, melyek a reklámszerződések elszámolási alapját képezik. A szolgáltatás vezetői évekig határozottan ellenezték a reklámok bevezetését, ám a megtorpanó növekedés, sőt a tavaly elkönyvelt nettó előfizetői veszteség abba a szükséghelyzetbe kényszerítette, hogy új utakat keressen. Az elérhetőbb csomag bevezetése az újabb előfizetők megszólítását célozza az árérzékeny rétegre fókuszálva.

Egyes kutatások szerint a nagy riválisok közül az HBO Max és a Disney+ új ügyfelei ezzel együtt is elfogadóbbak a reklámokkal kapcsolatban (előbbi 2021 nyarán, utóbbi 2022 decemberében indított reklámtámogatott előfizetéseket), az új csomag bevezetését követő háromhónapos etapban előbbinél az új amerikai ügyfelek 21%-a, utóbbinál pedig a 36%-a választotta ezt a konstrukciót, míg a Netflixnél ugyanez az arány 19%.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról