Mégis fájhatott a fiókmegosztás korlátozása a Netflixnek
Bár eleinte pozitív tapasztalatokról számolt be a Netflix, úgy tűnik, hogy a nagyobb piacokon mégsem fogadják az előfizetők tárt karokkal a családi fiókokat használók megregulázását, melyet tervezetten, több lépcsőben próbál keresztülverni az előfizetői bázison a világ legnagyobb online videostreaming-szolgáltatója.
Nem fogadták túl jól a Netflix spanyol felhasználói a cég családi fiókokra vonatkozó korlátozásait, melyeket az eredeti terv szerint fokozatosan, több lépcsőben élesítene a világ legnagyobb előfizetős online videotékája. Eközben arat Spanyolországban a SkyShowtime, melyre a felmérések szerint minden harmadik új SVOD-előfizető feliratkozott - áll a Kantar múlt héten kiadott felmérésének összesítésében.
A Netflix fiókmegosztást korlátozó intézkedései az első negyedévben élesedtek az egyébként összességében mintegy 12 millió SVOD-előfizetővel (ebbe a Netflix mellett az összes többi platform is beleszámít) rendelkező Spanyolországban, ahol a piackutató szerint rövid távon oda vezetett, hogy a szolgáltatónál lemorzsolódott nagyjából egymillió ügyfél - vagyis a korábbi terv, hogy a családi fiókokat használó, szétbontott közösségek tagjait önálló, saját fiókokba tereljék át, finoman szólva kudarcot vallott.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A Kantar szerint a döntésnek semmilyen demográfiai mintája nincs, azaz a nézők kortól és nemtől függetlenül lemondtak a Netflixről, amint kiderült, hogy a jövőben fizetni kell érte (vagy többet kell fizetni, mint korábban, amennyiben az eddig jelentkező költségeket a fiókhoz tartozó felhasználók elosztották maguk között). A jövőre nézve sem túl kedvező a helyzet Spanyolországban a Netflix számára, a megmaradt előfizetők 10%-a ugyanis azt tervezi, hogy otthagyja a platformot a második negyedévben.
A fentiek gyökeresen ellentmondanak annak, amit a Netflix az első negyedéves eredmények áprilisi publikálásakor közölt: Akkor a cég illetékesei azt nyilatkozták, hogy azokon a nemzetközi piacokon, ahol tesztelte a megoldást, az előfizetői szám növekedése látható. A vállalat szerint több mint 100 millió háztartás él a fiókmegosztás lehetőségével, ami a globális felhasználói bázis körülbelül 43 százalékát jelenti.
A fiókmegosztás korlátozása eredetileg az első negyedévben az eredeti tervek szerint a Netflix legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is elindult volna, ezt azonban végül a második negyedévre halasztotta a szolgáltató.