Szerző: Koi Tamás

2023. március 20. 11:51

Kezd működni a reklámmodell a streamingszolgáltatóknál

A kezdeti szkepticizmus után lassan de biztosan egyre elfogadóbbak a nézők a nagy online videostreaming-szolgáltatók reklámtámogatott előfizetési csomagajánlataikkal kapcsolatban.

Az év első hónapjaiban már nagyjából egymillió amerikai előfizető nézte reklámokkal megszakítva a Netflix tartalmait azért cserébe, hogy a streamingóriás a legkedvezőbb áron kínáljon számukra szórakozást - írja a Bloomberg a társaságtól származó belső adatokra hivatkozva.

A világ legnépszerűbb SVOD-szolgáltatója tavaly novemberben vezette be a havi 6,99 dollárba kerülő új előfizetéses modellt, mely akkor úgy tűnt, a vártnál lassabb rajtot vett, mostanra azonban egyes felmérések szerint az új előfizetők csaknem ötöde ezt a konstrukciót választja a tengerentúlon.

A reklámtámogatott előfizetési modell népszerűségének lassú de biztos növekedését látva valamelyest fellélegezhet a Netflix menedzsmentje, miután a jelek arra utalnak, hogy sikerült, illetve sikerül hozni a reklámozók felé tett vállalásokat, azaz a konkrét nézőszámokat és reklámmegtekintéseket, melyek a reklámszerződések elszámolási alapját képezik.

netflix_content

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Netflix vezetői évekig határozottan ellenezték a reklámok bevezetését, ám a megtorpanó növekedés, sőt a tavaly elkönyvelt nettó előfizetői veszteség abba a szükséghelyzetbe kényszerítette a szolgáltatást, hogy új utakat keressen. Az elérhetőbb csomag bevezetése az újabb előfizetők megszólítását célozza az árérzékeny rétegre fókuszálva.

Ez végül sikerült is, a Bloomberg riportja szerint legalábbis a reklámtámogatott előfizetéseket jórészt az új ügyfelek választják, meglévő előfizetők jóval ritkábban váltanak drágább csomagokról havi pár dollárnyi spórolás reményében.

Egyes kutatások szerint a nagy riválisok közül az HBO Max és a Disney+ új ügyfelei ezzel együtt is elfogadóbbak a reklámokkal kapcsolatban (előbbi 2021 nyarán, utóbbi 2022 decemberében indított reklámtámogatott előfizetéseket), az új csomag bevezetését követő háromhónapos etapban előbbinél az új amerikai ügyfelek 21%-a, utóbbinál pedig a 36%-a választotta ezt a konstrukciót, míg a Netflixnél ugyanez az arány 19%.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról