India bekeményít az okostelefon-piacon
Új (kiber)biztonsági jogszabályi környezet elfogadását tervezi India, melynek részeként a helyi piacra szállító okostelefon-gyártóknak a korábbiaknál jóval szigorúbb feltételeknek kell majd megfelelniük. Az intézkedések főleg a kínai piaci szereplőket érintenék.
Szigorúbb feltételekhez kötné az okostelefon-gyártók számára az indiai piacon történő értékesítést a helyi kormányzat - írja bennfentes forrásokra hivatkozva a Reuters. India a világ második legnagyobb okostelefon-piacaként elsősorban a kínai márkák számára számít kedvelt terepnek, ám a két ország 2020-tól fokozatosan megromló viszonya egyre nehezebbé teszi az olyan nagy piaci szereplők, mint a Xiaomi vagy éppen az Oppo helytállását a szegmensben.
Az indiai kormány elsősorban az okostelefonokra gyárilag és többnyire eltávolíthatatlanul telepített applikációkra tekint (nemzet)biztonsági kockázatként - az új törvénytervezet egyik kimondott célja, hogy az indiai piacra kerülő modellekről minden előtelepített applikáció könnyedén eltávolítható legyen. A tervek szerint a törvény hatályba lépését követően ezt egy illetékes indiai kormányszerv ellenőrizné minden egyes új okostelefon piaci bevezetését megelőzően.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
A kormányzat emellett minden, jelentős operációs rendszer főverzió-frissítést ellenőrizne, mielőtt az elérhetővé válik a nagyközönség számára. Jóllehet a gyárilag telepített appok eltávolíthatósága - bizonyos keretek között - viszonylag könnyen megoldható, illetve más régiókban, így az EU-ban is rövidesen kötelező előírássá válik, utóbbi kikötés komoly borsot törhet az okostelefon-gyártók orra alá.
Indiában az okostelefonok piacra kerülését megelőző bürokratikus jóváhagyatási, engedélyeztetési procedúra jelenleg is elképesztően hosszú, akár 16-21 hét is lehet, az operációs rendszerkörnyezet tüzetesebb vizsgálata pedig csak tovább odázná ezt az időszakot, ami egy új termék piaci bevezetési folyamatát teljesen felboríthatja - vélik iparági bennfentesek.
Az indiai kormány a jelenleg még előkészítés alatt álló jogszabálytervezet elfogadását követően egy évet biztosítana a gyártóknak arra, hogy folyamataikat az új törvénynek megfelelően alakítsák ki, a jogszabály hatályba lépésére vonatkozóan ugyanakkor egyelőre nincs előírányzott céldátum.