Szerző: Koi Tamás

2023. március 6. 13:15

Megregulázták az európai fogyasztóvédők a WhatsAppot

A jövőben átláthatóbban fogja tájékoztatni felhasználóit a szolgáltatás igénybe vételi feltételeinek megváltoztatásáról szóló szerződésmódosításokról a Meta Platformshoz tartozó WhatsApp.

Több ponton fejleszt kereskedelmi gyakorlatán a WhatsApp, az Európai Bizottságot és a tagállami hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózatnak (Consumer Protection Cooperation Network; CPC) tett kötelezettségvállalásai alapján. A népszerű ingyenes üzenetküldő és VoIP szolgáltatás amerikai üzemeltetője a hatóságokkal és az Európai Bizottsággal folytatott, több fordulós párbeszédet követően döntött a vállalásokról.

A megegyezés alapján a Facebook-ot is birtokló Meta tulajdonában lévő cég a jövőben átláthatóbban tájékoztatja a felhasználókat arról, hogy milyen változtatásokat kíván végrehajtani szerződéseikben, ezek pedig hogyan érinthetik jogaikat és a szolgáltatás használatát.

A frissített általános szerződési feltételek elutasításának és elfogadásának lehetőségét egyformán szembetűnően jeleníti majd meg, az ezekről szóló értesítések tekintetében pedig megjegyzi és tiszteletben tartja a felhasználók döntéseit – ahelyett, hogy ismételten és kikapcsolhatatlanul megjelenítené minden megnyitáskor.

whatsapp_privacy

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A hatóságok az egyeztetések folyamán megerősítették elvárásukat, hogy a WhatsApp-nak egyértelműen tájékoztatnia kell a fogyasztókat kereskedelmi modelljéről – különösen arról, hogy a cég profitál-e a felhasználók személyes adataival kapcsolatos üzleti gyakorlatból.

A megbeszéléseket követően az amerikai vállalat megerősítette, hogy nem osztja meg hirdetési célból a felhasználók személyes adatait sem harmadik felekkel, sem anyavállalata, a Meta más cégeivel – beleértve a vállalkozáscsoporthoz tartozó Facebookot is.

A mostani ügy gyökere az akkor még Facebooknak néven futó Meta-hoz tartozó WhatsApp 2021. januári tájékoztatója, mely ultimátumszerűen hívta fel a figyelmet arra, hogy ha a felhasználók nem fogadják el a február 8-ig a megváltozott szerződési feltételeket, nem vehetik többé igénybe a szolgáltatást. 

Noha az irányelvek változtatásai elsősorban az üzleti felhasználókra vonatkoztak, a Facebook felé történő adatmegosztással kapcsolatban is akadtak a dokumentumban aggasztó, de legalábbis félreérthető kitételek, mely az összes régióban komoly felháborodást váltott ki szabályozói oldalon, míg végül a WhatsApp kénytelen volt visszavonni az ultimátumot és tovább tisztázni a változások hátterét.

a címlapról

JUNKFEE

0

Félig mosolyoghat, félig sírhat az Apple szeme

2025. december 12. 13:00

A fellebbviteli bíróság szerint az Apple-nek joga van jutalékot felszámítani a külső linkeken keresztül végzett vásárlások után, de bizonyos korlátok között.