:

Szerző: Koi Tamás

2022. december 16. 09:08

Még nagyobb tétet tesz a kameraszenzorokra a Sony

A világ okostelefon-gyártóinak igen tetemes része a Sony egyik kameraszenzorát építi be a készülékébe, a japán gyártó pedig kiszivárgott információk szerint tovább kívánja erősíteni domináns pozícióját a szegmensben.

Jelentős összegeket ölhet a következő években a Sony abba, hogy tovább erősítse vezető pozícióját az okostelefonokba és más hordozható eszközökbe szánt kameraszenzorok piacán. A cég helyi lapértesülések szerint 800 milliárd japán jenes (átszámítva nagyjából 5,83 milliárd dollár) beruházással új szenzorgyártó üzemet tervez felhúzni Japán nyugati részén.

A Nikkei business daily által megszellőztetett információk szerint a cég Kumamoto prefektúrában, a japán high-tech gyártóipar egyik fellegvárában kívánja felhúzni az új szenzorgyártó üzemet, mely legkorábban 2025-ben kezdheti majd meg a termelést. 

sony_sensor

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Kumamotóban épülhet fel a TSMC vadonatúj japán gyára is, melyben a Sony és az autóipari beszállító Denso egyaránt kisebbségi tulajdonrésszel bír majd. Ez a gyár termeli majd a Sony képalkotó szenzoraihoz kapcsolt logikai áramköröket, vagyis a képfeldolgozó processzorokat.

A hír alig pár nappal azután kelt szárnyra, hogy az Apple - nem túl nagy meglepetésre - hivatalosan is megerősítette, hogy az iPhone-okban több mint egy évtizede (azaz gyakorlatilag a kezdetek óta) Sony kameraszenzor található. Tim Cook ezt múlt heti, kumamotoi látogatása során emelte ki, miután meglátogatta a japán cég gyárát.

Az Apple-nek egyébként közel ezer japán beszállítója van, melyek közül a Sony a legnagyobbak közé tartozik - a cupertinói cég az elmúlt három évben mintegy 30%-kal növelte a japán cégek felé a megrendelési volument.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról