Szerző: Koi Tamás

2022. november 9. 10:29

Az adat hajtja a Telekom mobilos bevételeit

Alapvetően jól gazdálkodik a mobiladat-hálózatában rejlő lehetőségekkel a Magyar Telekom, mely tegnap tette közzé az idei harmadik negyedévre vonatkozó üzleti eredményeit. A cég mobil oldalon elsősorban az adattermékeknek köszönheti a jelentős bevételnövekedést, a mobiladat-ügyfelek száma hamarosan mérföldkőhöz érkezhet.

Összességében 9%-kal, csaknem 191 milliárd forintra nőtt a legnagyobb hazai távközlési cég, a Magyar Telekom harmadik negyedéves árbevétele, amihez a legnagyobb mértékű, 12,7%-os növekedéssel járult hozzá a mobilos üzletág (a teljes árbevételből 110 milliárd forint folyt be csak ide a negyedévben). A cég közleménye szerint a növekedést elsősorban az adattermékek értékesítésének növekedése, illetve a készülékértékesítés bővülése hajtotta a háromhónapos időszakban.

A vállalatcsoport magyarországi divíziójának mobilos számai csakugyan impozánsnak tűnnek, különösen az ország általános gazdasági helyzetét figyelembe véve. Bár a magas infláció adott esetben már önmagában bevételnövekedést generálhat, a társaság működési statisztikáinak böngészése hosszú ideje a mobil szélessávú szolgáltatások trendszerű erősödését mutatja - a piaci trendekkel összhangban.

telekom_szekhaz_reszlet

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Magyar Telekom a harmadik negyedéves számadatok és az eddigi bővülési dinamika tükrében hazánkban mostanra a mobilos előfizetések (SIM-ek) szegmensében elérhette a hatmilliós lélektani határt, míg az egy előfizetésre jutó átlagos árbevétel 3856 forint volt a negyedév végén - vagyis statisztikai alapon tízből hat magyarnak van valamilyen telekomos mobilelőfizetése (pre-paid vagy postpaid).

Ebből az átlagos bevételből a nem hangalapú szolgáltatásokból származó összeg egyre magasabb, a harmadik negyedév végére az arány elérte az 58,3%-ot, vagyis a teljes mobilos szolgáltatás-árbevétel csaknem 60%-a már a különböző adattermékekből képződik.

Eközben folyamatosan, gyors ütemben nő a szolgáltató mobil szélessávú előfizetői bázisa is, mely a negyedév végén már több mint 3,8 millió előfizetést számlált. A bázis az eddigi növekedési ütemet alapul véve idén év végére átlépheti a négymilliós lélektani határt.

A Magyar Telekom a harmadik negyedéves üzleti jelentés közzétételével együtt némi meglepetésre felfelé korrigálta az éves bevételnövekedési célt a korábbi 1-3%-os sávból 5%-ra, elsősorban az erősödő kereskedelmi tevékenységgel magyarázva a változást.

A szolgáltató a negyedév utolsó hónapjában egyébként több díjcsomagot illetően is felfelé korrigálta árait, a jövő év első negyedévében pedig automatikus, a fogyasztói árindex változásán alapuló díjkorrekciót hajt végre gyakorlatilag az összes ügyfelénél.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról