Szerző: Koi Tamás

2022. október 14. 13:19

A GPU-k turbózhatják fel a windowsos játékok töltési idejét

Pár hónapon belül felpöröghetnek végre a windowsos játékok, legalábbis ami a betöltési időket illeti - a Microsoft gyakorlatilag elkészült a DirectX-hez tartozó DirectStorage 1.1-es verziójával, mely az oly sokszor végtelennek tűnő töltési időt ideális esetben akár a harmadára is csökkentheti.

A CPU helyett rövidesen a GPU-k vehetik át a windowsos játékok töltési ciklusai alatt megjelenő feladatok - egész pontosan az állományok kitömörítésének - oroszlánrészét, ezzel a Microsoft várakozásai szerint ideális esetben a legújabb konzolokkal összemérhető szintű töltési időket lehet majd tapasztalni PC-ken is. 

Az erre a célra szolgáló DirectStorage API nem véletlenül debütált éppen az Xbox Series X konzolokon, melyek a villámgyors SSD mellett a grafikus processzor segítségével tudták drasztikusan csökkenteni a betöltési időket. A DirectStorage windowsos implementációját még a tavasszal jelentette be a Microsoft azzal, hogy a fejlesztők részéről "óriási" az igény a hasonló megoldásokra a PC-k esetében.

directstorage

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Míg a DirectStorage 1.0-s verziójában a fejlesztők csak a gyorsabb SSD-k által kínált nagyobb sávszélességet tudták hatékonyan kihasználni, addig a még idén érkező 1.1-es implementációban az eddig kizárólag a CPU által végzett, jelentős terhelést eredményező tömörítési folyamatot a GPU-nak adja át a rendszer.

Ennek ugyanakkor előfeltétele, hogy mind a grafikus processzorhoz fejlesztett eszközillesztő, mind az adott játék fel legyen készítve a DirectStorage használatára, illetve a maximális hatáshoz természetesen itt sem árt egy lehetőleg minél gyorsabb NVMe-alapú SSD sem. Ha minden körülmény adott, a DirectStorage alkalmazásával a játékok betöltési ideje akár a harmadára is csökkenthető - ígéri a Microsoft.

Bár az 1.1-es API megjelenése a szoftvercég szerint már a küszöbön van, egyelőre sem az AMD, sem az Nvidia nem kínál DirectStorage-kompatibilis drivereket, emellett a kompatibilis játékfelhozatal jelenleg zéró címből áll - az első, DirectStorage 1.1-kompatibilis cím a jövő januárra halasztott Forspoken lehet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról