Nagy pofont kapott a Xiaomi Kínától
A tavalyi szárnyalás után jelentős mértékű visszaesést mutatnak a kínai Xiaomi Corp. pénzügyi eredményei. A cégnek nem tettek jót sem az újabb kínai lezárások, sem a kínai ipar ijesztő mértékű lassulása sem.
Meredek esést mutatnak az egyik legnagyobb, a nyugati piacokon is ismert kínai elektronikai gyártó, az elsősorban okostelefonokra specializálódott Xiaomi Corp. frissen közzétett, második negyedéves pénzügyi mutatói. A jelentős mértékben a belpiacra is támaszkodó cégnek nem jött jól, hogy a kínai okostelefon-piac elsősorban a koronavírus járvány elleni újabb óvintézkedéseknek bezuhant, ha pedig ez nem lenne elég, a kínai gazdaság az év közepére kifejezetten rossz bőrbe került.
A Xiaomi egyike volt azon cégeknek, melyek a szintén kínai Huawei Technologiest, az okostelefon-piac egykori nagyágyúját sújtó amerikai szankcióknak köszönhetően jelentős mértékben növelni tudta eladásait az elmúlt egy-két évben. A cég azonban nem tudta teljes mértékben kiaknázni a legnagyobb vetélytárs kihullásában rejlő lehetőségeket, az éveken át tartó növekedés pedig már az idei első negyedévben megtört.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A helyzet a második negyedévben csak súlyosabbá vált, amikor a Xiaomi forgalma éves összehasonlításban már 20%-os mínuszba ment át, ezzel a cég összességében 70,17 milliárd jüant (nagyjából 10,31 milliárd dollár) kasszírozott - lényegesen kevesebbet, mint amennyire az elemzők, illetve maga cég is számított. A cég nettó nyeresége eközben még nagyobb mértékben, 67%-kal, 2,08 milliárd jüanra (298 millió dollár) zuhant, szintén alulmúlva a várakozásokat.
A cég számára a helyi okostelefon-piac év eleji bezuhanása különösen fájó momentum volt, mivel a Xiaomi teljes árbevételének több mint fele származik ezekből az eszközökből. A vállalat okostelefon-értékesítési darabszáma összességében 29%-kal csökkent a második negyedévben Kínában, ahol a teljes piac mintegy 10%-os visszaesést produkált.