Szerző: Koi Tamás

2021. augusztus 25. 14:04

Megállíthatatlannak tűnik a Xiaomi-gépezet

Nem lassít a Xiaomi - a cég az idei második negyedévben ismét rekord mértékben tudta növelni eladásait, ezzel együtt profitját is, az egyik globális kulcspiacon, az okostelefonok mezőnyében pedig már a piacvezetőt szorongatja.

Az idei második üzleti negyedévben is tovább folytatódott a kínai fogyasztói-elektronikai gyártó, a Xiaomi menetelése - az egyik rekord negyedévet a másik után behúzó cég főleg az okostelefonok szegmensében erősödött látványosan, ahol mostanra teljesen átvette a Huawei Technologies helyét.

A vállalat a frissen közzétett, idei második üzleti negyedévre vonatkozó pénzügyi riport szerint a céghez a háromhónapos időszakban mintegy 13,56 milliárd dollárnak megfelelő kínai jüan folyt be, ami 64%-os növekedésnek számít az előző év hasonló időszakához képest. A cég ezzel mind a bevétel összegét, mind a bővülés mértékét tekintve megdöntött minden korábbi rekordot, felülmúlva az előzetes elemzői várakozásokat.

xiaomi_mi_11

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Xiaomi nettó nyeresége a második negyedévben 975 millió dollárnak megfelelő kínai jüanre emelkedett, ami 87,4%-kal több az előző év azonos időszakához képest - ezen a téren nem sikerült ugyanakkor hozni az első negyedév brutális, 163%-ot meghaladó növekedését.

A Canalys piackutató második negyedéves statisztikái alapján a Xiaomi a Huawei megroppanása után rendkívül jól pozícionálva magát felállt a globális okostelefon-piac dobogójának második fokára, miután egyetlen negyedév alatt 52,8 millió okostelefont értékesített (ez egyébként 83%-os éves növekedésnek felel meg).

A cég bizonyos régiókban, így például Európában mostanra már vezeti a piacot, illetve egyes felmérések szerint a globális piacon is már csak hajszálnyira előzi meg a kínaiakat a Samsung.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról