Szerző: Koi Tamás

2022. június 16. 10:54

Tíz évet estek vissza az európai okostelefon-eladások

Óriási visszaesést könyvelt el az európai okostelefon-piac egy friss felmérés szerint, mely az esés okaiként több kedvezőtlen körülmény együttes hatását nevezi meg. A piaci erősorrend ugyanakkor nem változott, bár a Huawei helyébe lépő Xiaomi lendülete látványosan megtört mostanra.

Rendkívül nagy mértékű volumencsökkenéssel számol az idei első negyedévben az európai okostelefon-piacon a Counterpoint Research. A kutatócég úgy kalkulál, hogy a gyártók ebben az időszakban 49 millió okostelefont adhattak el Európában, ami éves összehasonlításban 12%-os visszaesést jelent, ám ennél is jobban szemlélteti a piac bezuhanását, hogy a cég az adatelemzés 2013-as indulása óta soha nem mutatott ki ilyen alacsony szállítási volument a régióban.

A kutatócég szerint a jelentős mértékű visszaesés több kedvezőtlen tényező együtthatásának köszönhető, így az első negyedévben tapasztalható, kínai járványügyi intézkedésekből fakadó újabb időszakos komponenshiány, az általánosan romló gazdasági környezet, illetve az orosz-ukrán fegyveres konfliktus együttesen vezetett a csaknem egy évtizede nem tapasztalt mélyponthoz.

Az elemzés egyben a legkevésbé sem tűnik optimistának a jövőt illetően, kiemelve, hogy a magas infláció és a gazdasági visszaesés az európai térséget jobban érinthetik majd, ami összességében tovább rontja a piaci kilátásokat.

european-smartphone-market_q122

Popcorn + IT

Több 100 előadás felvétele a HWSW Youtube csatornáján - csatlakozz!

Popcorn + IT Több 100 előadás felvétele a HWSW Youtube csatornáján - csatlakozz!

A volumencsökkenéshez szinte kivétel nélkül minden gyártó hozzájárult az idei első negyedévben, leszámítva az egyébként meglehetősen szerény piacrésszel büszkélkedő Realme-t, mely az új disztribúciós stratégiájának köszönhetően ebben a helyzetben is 67%-kal tudta növelni az eladásait.

A piacvezető továbbra is a Samsung, a koreaiakat az Apple, illetve a Xiaomi követi a sorban, utóbbi eladásai különösen látványos mértékben, éves szinten 36%-kal estek vissza a kutatócég szerint. Mindez azt feltételezi, hogy Xiaomi óriási kezdeti lendülete, mellyel az európai piacot az okostelefon-szegmensből visszaszoruló Huawei kiesése után letarolta, a végéhez ért, egyben vélelmezhető, hogy az ellátási problémák a Xiaomi szállításaira gyakorolhatták a legerősebb hatást az idei első negyedévben.

a címlapról