Szerző: Koi Tamás

2022. február 14. 09:41

Tovább építi médiabirodalmát a Yettel tulajdonosa

Tovább építi médiabirodalmát kelet-európában a PPF Csoport, mely hazánkban az egyik meghatározó távközlési piaci szereplő, a Yettel Magyarország (korábban Telenor Magyarország) többségi tulajdonosa.

Egyre inkább úgy tűnik, a cseh PPF befektetői csoport nem a levegőbe beszélt, amikor korábban többször is hangsúlyozta, hogy a régió meghatározó távközlési- és médiapiaci tényezőjévé kíván válni: a cég akvizíciós stratégiájának részeként 2019-ben 2,1 milliárd dollárért, azaz akkori árfolyamon átváltva hozzávetőlegesen 620 milliárd forintért felvásárolta a Central European Media Enterprises (CME) nevű, televíziós csatornák tucatjaival rendelkező médiavállalkozást, melynek portfóliója most egy igazi nagyágyúval bővült.

A PPF hétfőn reggel bejelentette, hogy megállapodást írt alá az egyebek mellett a magyar RTL csatornákkal is rendelkező RTL Group Central & Eastern Europe GmbH-val az RTL Hrvatska d.o.o., (RTL Horvátország) 100%-os tulajdonrészének felvásárlásáról.

rtl-croatia-studio-scaled

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az 50 millió euró értékű tranzakció részeként a PPF a kereskedelmi televízió három ingyenes és öt fizetős csatornáját, valamint online streaming platformját is megszerzi, illetve értelemszerűen hosszútávú lehetőséget kap az RTL név használatára az országban.

A vevő, a PPF Csoporthoz tartozó CME az egyik legnagyobb portfólióval rendelkező régiós médiacég, tévécsatornáival jelen van Bulgáriában, Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Szlovéniában. A társaság több mint 30 tévécsatornát üzemeltet az érintett országokban, melyek összesen körülbelül 45 millió nézőhöz érnek el.

A befektetői csoportnak a CME 2019-es felvásárlása óta ez volt a legnagyobb értékű akvizíciója a médiaszektorban. Az ügylet létrejöttére a horvát médiahatóságnak és versenyhatóságnak egyaránt rá kell bólintania, a tranzakció lezárását ennek megfelelően az év közepére várják a felek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról