Szerző: Koi Tamás

2022. január 28. 09:55

Visszavonta vitatott díjkorrekcióját a Telenor

A hatósággal történt egyeztetést követően - eredeti formájában - visszavonta a Telenor Magyarország azt a változtatást, mely alapján a szolgáltató fenntartotta volna a jogot arra, hogy a fogyasztói árindexhez igazodva korrigálja árait, akár visszamenőlegesen is. Az inflációkövető árkorrekcióról ettől függetlenül nem mond le a cég, de idén még nem változnak a szolgáltató díjai.

A szakterületet szabályozó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) folytatott egyeztetéseket követően - legalábbis annak eredeti formájában - visszavonta január 5-én közzétett díjkorrekciós opcióját a Telenor Magyarország, mely lehetőséget adott volna a szolgáltatónak arra, hogy február 21-től évi egyszeri alkalommal legtöbb előfizetőjénél a fogyasztói árindexhez igazodva korrigálja szolgáltatási díjait. 

Az eredetileg közzétett feltételek két ponton is meglehetősen aggályosnak tűntek. Egyrészt a szolgáltató az új szerződési feltételeiben nem megfelelően ismertette, hogy a díjkorrekció milyen jogalappal valósul meg, ezzel úgy tűnhetett, hogy jogellenesen megvonja a határozott idejű szerződéseket (hűségszerződést) kötő előfizetőktől azt a jogot, hogy a szerződési feltételek számukra kedvezőtlen, egyoldalú megváltoztatása miatt azonnali hatállyal felmondják a szerződéses jogviszonyt.

cancel_enter

Másrészt szerepelt a feltételek között az is, hogy ha a szolgáltató a megelőző naptári években a díj kiigazítás lehetőségével nem, vagy csak részlegesen élt, akkor jogosult a díjakat az előző évek fogyasztói árindexét együttesen figyelembe véve módosítani.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Az NMHH a Telenor díjkorrekciós opciójával kapcsolatban a HWSW megkeresésére leszögezte, hogy a hatóság álláspontja szerint a szolgáltató által bevezetni kívánt szabályok nem objektívek, nem kellően átláthatók és az előreláthatóság elvének sem felelnek meg, ahogy nem felelnek meg az előfizetői szerződések módosítására vonatkozó hatályos jogszabályoknak sem.

A Telenor végül a visszajelzések alapján visszavonta a vitatott pontokat, a március 10-től érvényes új általános szerződési feltételeit pedig az eredeti tervekhez képest az alábbi lényeges pontokon változtatta meg:

  • A díjkorrekció nem egyoldalú szerződésmódosítással, hanem úgynevezett "díjkorrekciós mechanizmussal" valósul meg,
  • A Telenor a korábbiak szerint csak opciós lehetőségként kezelt díjkorrekciót a KSH által közzétett hivatalos értesítő megjelenését követő 60 napon belül mindenképpen végrehajtja - évente egy alkalommal.

A díjkorrekció emellett

  • csak az ÁSZF-ben szereplő tarifákat használó előfizetőkre vonatkozik
  • csak a számlás ügyfelekre vonatkozik
  • csak a tarifa havidíjára vonatkozik, a kiegészítő szolgáltatások díjára és a forgalmi díjakra nem.

A január 27-én közzétett tájékoztató alapján a Telenor egyben lemondott arról is, hogy a díjkorrekciót részben vagy egészében visszamenőleges éves inflációs adatok alapján is érvényesítse, így a díjak fentiek szerinti kiigazítására első alkalommal csak a 2022. évben megállapított árindex-változás közzététele után kerülhet sor - 2023-ban.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról