Szerző: Koi Tamás

2021. november 22. 14:15

A Facebook mellett, a GVH ellen döntött a Kúria

A Fővárosi Törvényszék elsőfokú itéletét helyben hagyva a Facebook javára döntött a Kúria abban az ügyben, melyben a közösségi szolgáltató a Gazdasági Versenyhivatal egy 2019-es határozatában foglaltakat támadta.

Jogszerűen hirdette magát ingyenesnek a Facebook, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019 decemberében hozott határozatában foglaltak alapján nem marasztalható el a közösségi szolgáltatás üzemeltetője, mely magába foglalja azt is, hogy a rá kirótt, akkor rekord összegűnek számító 1,2 milliárd forintos bírságot nem kell megfizetnie - határozott a Fővárosi Törvényszék ítélete alapján a hét elején a Kúria.

A GVH 2016. októberében indított vizsgálatot a Facebook regisztrációs feltételei kapcsán a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A hivatal akkor elsősorban azt kifogásolta, hogy a Facebook regisztrációs oldalán éveken keresztül megjelenített „Ingyenes és bárki csatlakozhat”, „Ingyenes és az is marad” üzenetek elterelik a fogyasztó figyelmét az általa vállalt ellentételezésről – azaz adatainak átadásáról, terjedelméről és ezek következményeiről.

facebook_gvh

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A hatóság az ügyet lezáró határozatában közölte, a vizsgálat során úgy ítélte meg, hogy az ingyenesség üzenete zavart kelthet a fogyasztókban mind a használattal járó felelősség, mind a szerződéses kötelezettségek tekintetében, hiszen kockázatmentességet, kötelezettség nélküliséget sugall, miközben több szintű – ráadásul a kezelt és a felhasznált adatok összetettsége miatt nem is egészen átlátható – felhasználói elköteleződés áll mögötte. Számos fogyasztó emellett nincs tisztában az általa átadott adatok kiterjedésével vagy értékével, és jellemzően az online platformok általános szerződési feltételeit sem olvassa - érvelt a versenyhatóság.

A Kúria ugyanakkor úgy ítélte meg, hogy az ingyenesség azt jelenti, hogy a fogyasztónak nem kell pénzbeni ellenértéket fizetni a szolgáltatásért, vagy nem szenved más érdemi hátrányt a szolgáltatás használata során - ennek márpedig a közösségi oldal megfelelt, különösen, mivel a regisztrációs folyamat során a szabályzatban tájékoztatta a felhasználókat arról, hogy róluk adatokat adnak át harmadik személynek, illetve a regisztrációhoz az ehhez való kifejezett hozzájárulás is szükséges volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról