Szerző: Asztalos Olivér

2021. október 5. 13:37

TSMC: részben mesterséges lehet a chiphiány

A piacvezető bérgyártó elnöke szerint egyes félvezetőipari cégek semmilyen ellátási problémával nem küzdenek.

Mark Liuval a Time magazin készített egy hosszabb lélegzetvételű interjút, amelyből természetesen a chiphiány témaköre sem maradt ki. A TSMC elnöke szerint az év első felében több nagy autógyártó is kapcsolatba lépett vállalatával, hogy megoldást találjanak a korábban kirobbant ellátási problémákra. A helyzetet, illetve a panaszok sokaságát látva Liu felállított egy csapatot, melynek az volt a feladata, hogy bizonyos adatok alapján megbecsülje a partnerek lehetséges raktárkészleteit.

Apple OFF - de mi lesz a többi techcéggel az autóiparban?

Nem lesz Apple-autó, de már van Xiaomi, és gőzerővel készül a Huawei saját autója is. Mit tudnak ők, amit az Apple nem?

Apple OFF - de mi lesz a többi techcéggel az autóiparban? Nem lesz Apple-autó, de már van Xiaomi, és gőzerővel készül a Huawei saját autója is. Mit tudnak ők, amit az Apple nem?

A bérgyártó elnöke természetesen nem említett konkrét cégeket, szavaiból viszont kiderült, hogy míg egyes partnereknek valóban nem jutott elegendő chip, addig mások nagyobb raktárkészleteken ülve rendelték tovább az újabbnál újabb szállítmányokat. Liu, illetve a TSMC vezetése ezért utóbbi partnerektől elvont bizonyos kapacitást, hogy azt a rászoruló cégeknek adja.

tsmc_liu

A szakember szerint a döntést több vállalat is rossz néven vette, habár a TSMC piacvezető pozícióját, illetve a jelenlegi helyzetet mérlegelve egyik partner sem hagyta ott a bérgyártót. Liu továbbá kiemelte, hogy bizonyos esetekben sem ők, sem pedig a partnereik nem okolhatóak a jelenlegi helyzetért. Az elnök szerint több esetben a közvetítők és/vagy a disztribútorok tartják vissza a szállítmányokat, hogy magasabbra srófolhassák az árakat.

A tajvani DigiTimes még június végén adta hírül, hogy a TSMC a legnagyobb ügyfél Apple mellett az autógyártóknak is magasabb prioritást nyújt a harmadik negyedévtől. A két térfél között jelents eltérés,hogy míg az Apple a legfejlettebb 5 és 7 nanométeres csíkszélességeken gyártat, addig az autógyártók a 10-12 évvel ezelőtti csúcsnak számító 28 (vagy épp 40) nanométeres eljárásokat használják a legnagyobb volumenben.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról

GIT

0

Vírusokkal szórták meg a GitHubot

2024. március 4. 13:59

Nehezen megállíthatónak tűnik a tavaly indult támadássorozat, melynek során népszerű GitHub repository-k kártékony kódot tartalmazó klónjait terjesztik a kiberbűnözők.