Szerző: Koi Tamás

2021. szeptember 8. 10:02

Transzatlanti irányban erősít a Deutsche Telekom

Egyszerre növeli befolyását a tengerentúlon a Deutsche Telekom és vonul ki egy fontos nyugat-európai piacról: a cég további részesedést szerez a T-Mobile USA-ban, és távozik Hollandiából.

Hétmilliárd dollár értékű részvénycsere-megállapodás részeként kivásárolja a japán SoftBank részesedésének jelentős részét a T-Mobile USA-ban a Deutsche Telekom. A német távközlési multi kedden bejelentette, hogy ezzel párhuzamosan az előkészítési fázis lezárását követően értékesíti holland leányvállalatát, ezzel fennállása óta először visszavonulót fúj egy fontos nyugat-európai piacról.

Előbbi tranzakció révén a Deutsche Telekom a Sprintet nemrég beolvasztó T-Mobile USA 48,4%-át birtokolja majd (üzletrésze 5,3%-kal nő), vagyis a teljes kontrollhoz már szinte csak egy hajszál hiányzik majd, melyet várhatóan részvényvisszavásárlási program és/vagy az opciós jog további kihasználásával el is ér majd a tervek szerint a közeljövőben.

hottges

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az amerikai érdekeltség irányításának megszerzése nem véletlenül képez prioritást a Deutsche Telekomnál. A T-Mobile USA adja a cégcsoport árbevételének mintegy 60%-át, illetve ez egyben a legnagyobb profittermelő képességgel rendelkező leányvállalat a csoporton belül.

A Deutsche Telekom ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy megállapodott egy kéttagú pénzügyi befektető konzorciummal a T-Mobile Netherlands, vagyis a holland leányvállalat értékesítéséről. Az 5,1 milliárd eurós (6,1 milliárd dolláros) ügylet érdekessége, hogy az egyik befektetőpartner, a Warburg Pincus első embere az a Rene Obermann, aki jelenlegi vezérigazható, Timotheus Höttges elődje volt a Deutsche Telekomnál.

A cégcsoporton belül a holland leányvállalat mindig is egyfajta mostohagyereknek számított, melyet a cég egyszer már megpróbált eladni, majd később hiába olvasztotta be a Tele2-t, ezzel sem sikerült megközelítenie a két nagyobb piaci szereplőt, a KPN-t és a Liberty Globallal összebútorozott Vodafone-leányvállalatot, a VodafoneZiggo-t.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról