Szerző: Koi Tamás

2020. február 11. 10:49:00

Mégsem lesz akkora gigaüzlet a T-Mobile - Sprint egyesülés?

Érdekes helyzet adódhat az amerikai mobilpiac mindeddig legnagyobb akvizíciós ügylete körül a héten. A Sprint és a T-Mobile egyesülése elől minden jogi akadály elhárulhat, ugyanakkor a vevő már nem látja olyan vonzónak a portékát, mint néhány évvel ezelőtt.

Minden esély megvan rá, hogy a héten az utolsó jogi akadály is elhárul az elől, hogy a Deutsche Telekom tulajdonában lévő T-Mobile USA felvásárolja az amerikai mobilpiac negyedik legnagyobb szereplőjét, a többségében japán befektetői kézben lévő Sprintet. Az évek óta húzódó ügylet ezen a ponton ugyanakkor még korántsem biztos, hogy véget ér, mivel a vevő szerint az eredetileg kialkudott áron már nem olyan vonzó felvásárlási célpont a Sprint.

A T-Mobile és a Sprint egyesülését ugyan a amerikai igazságügyminisztérium versenyhatósága tavaly nyáron jóváhagyta, az ügyletet több állami ügyész is bíróságon támadta meg, mondván, hogy a két szolgáltató összeolvadása az árak emelkedéséhez vezethet, ezáltal súlyosan károsítja a fogyasztói érdekeket. Különösen aggasztó lehet egy ilyen áremelkedés a prepaid előfizetők körében, akik eleve kisebb ráfordítható büdzsével rendelkeznek - állt a periratban.

sprint_tmobile

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A Wall Street Journal úgy tudja, hogy az ügy tárgyalására kijelölt kerületi bíró mai ítéletében zöld lámpát ad majd az ügyletnek, így a két cég egyesülése elől minden jogi akadály elhárul. Ezzel együtt sem biztos, hogy a folyamat gyorsan és zökkenőmentesen végbe megy, a Deutsche Telekom ugyanis most már sokallja az eredetileg kialkudott 26,5 milliárd dolláros vételárat a negyedik szolgáltatóért. Az amerikai leányvállalat szókimondó vezérigazgatója, John Legere például nemrég kifejtette, az akvizíció nélkül a Sprint záros időn belül eltűnne a süllyesztőben.

Sajtóértesülések szerint a vételárral kapcsolatos tárgyalások a két cég közt napokon beül újraindulhatnak, ám ezzel együtt sem garantált, hogy az eredeti feltételek végül változni fognak.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 18:38

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.