Szerző: Asztalos Olivér

2021. május 14. 10:16

80 százalékot nőtt a notebookok piaca

Elképesztő mértékben nőtt tizenkét hónap leforgása alatt a notebookok piaca. A komplett piac növekedése több, mint 80 százalékos volt, amit a gyártók közül az Apple és az Acer tudott legjobban meglovagolni.

A notebookpiacra szűkítve vizsgálta a személyi számítógépek idei első negyedéves értékesítéseit a Strategy Analytics. A piackutató felmérése elképesztő számokra világít rá. Egy év alatt 81 százalékot nőtt a hordozható PC-k eladása, 2021 első hónapjában ugyanis nem kevesebb, mint 68,2 millió darab notebookot értékesítettek a gyártók, amely nagyon ritkán tapasztalható ugrást jelent az egy évvel korábbi 37,8 milliós darabszámhoz képest. A háttérben természetesen a világjárvány miatt világszerte bevezetett távmunka, távoktatás, na meg persze az otthoni szórakozás iránt megugrott igények állnak, amelyek szokatlanul nagy tömegeket sarkalltak új PC-vásárlására.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

A gyártók versenyének sorrendjében nincs különösebb meglepetés. Ahogy a komplett PC-piacon, úgy a notebookok között is a Lenovo vezet, amely 16,3 millió darabos eladásával 84 százalékos növekedést produkált. A második helyen a HP áll 15,4 millió leszállított géppel, ami 91 százalékkal múlja felül az előző év első negyedévében regisztrált értéket. A dobogó legalsó fokán helyet foglaló Dell kereken 10 millió notebookot szállított le, ami a konkurensekhez mérten csekély, mindössze 37 százalékos gyarapodást jelent, vagyis az amerikai márkának nem tudta jól kihasználni a járványhelyzet adta lehetőségeket.

q1_2021_preliminary_notebook_pc_vendor_shipments

Ezzel szemben az Apple és az Acer egyaránt 94 százalékot nőtt, ami az összes többi gyártót jelentő "egyéb" kategóriától eltekintve a legnagyobb mértékű ugrást jelenti. Az Apple ezzel 5,7 millió darab Macet szállított le a tavalyi 2,9 millió helyett. az Apple részben az ARM-alapú új Macekből, részben pedig a chipgyártóknál kivívott erős pozíciójából kovácsolhatott tetemes előnyt. Az élmezőnyben a cupertinói vállalat az egyetlen, amely képes saját processzorokkal szerelt notebookok értékesítésére is.

A piackutató egyik munkatársa, Chirag Upadhyay szerint a hatalmas növekedés egyik nagy nyertesei a Chromebookok, amelyek bizonyos piacokon (főként Amerikában) rendkívül népszerűnek számítani az oktatási szektorban. Emellett a költséghatékony termékek a KKV szektorban is egyre kelendőbbek. Ez alátámasztja, hogy a legnagyobb, mintegy 174 százalékos növekedést a Google operációs rendszere, a Chrome produkálta a notebookok piacán. A második helyen az Apple remeklésének hála a macOS áll 94 százalékos gyarapodással, a harmadik helyen pedig a Windows, 66 százalékkal.

Közleményében a Strategy Analytics megjegyzi, hogy a ritkán látható növekedést egy olyan időszakban regisztrálták, amikor több, a notebookok gyártáshoz nélkülözhetetlen komponensből volt hiány a piacon. Az elemzőcég arra számít, hogy a példátlan növekedés 2021 hátralévő részében is fennmarad, egészen az év végéig.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról