Továbbra is nyomtatja a pénzt a Google anyacége
Az előzetes várakozásokhoz képest a legtöbb mutatóban jobb pénzügyi teljesítményt jelentett tegnap az Alphabet, mely a globális pandémia egyik legnagyobb haszonélvezőjének számít az IT-szektorban.
Az idei első negyedévben is dőlt a pénz a Google anyacégéhez, az Alphabethez, mely a január elejétől március végéig tartó időszakban kis híján tartani tudta a tavalyi utolsó negyedévben könyvelt rekord árbevételt, illetve nettó profitja immár a harmadik egymást követő negyedévben ér rekord szintre. A vállalat ugyanakkor középtávon lassulásra számít, miután a pandémia lecsengését követően az egyes üzletágak által kínált online és felhős szolgáltatások iránt csökkenhet a kereslet.
Az Alphabet az első negyedévben 55,3 milliárd dollárnyi árbevételt termelt, mely 34%-os emelkedésnek felel meg a tavalyi és azonos időszakához képest, és mindössze 1,6 milliárd dollárral marad el a tavalyi utolsó negyedéves rekordhoz képest - áll a jelentésben. A vállalat nettó profitja mindeközben ismételten rekord magasságokba, az egy évvel korábbi 6,83 milliárd dollárról 17,9 milliárd dollárra emelkedett, elsősorban a legfontosabb szolgáltatásokat (hirdetés, Google kereső és kapcsolódó termékek, YouTube) magába folgaló Google Services üzletág remek teljesítményének köszönhetően.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A cég tavaly év végén először közölte részletes bontásban, hogy a Google Cloud felhőszolgáltatásokat tartalmazó üzletága milyen pénzügyi mutatók mentén üzemelt - akkor jól látszott, hogy az Alphabet egyelőre jelentős összegeket veszít a Microsoft és az Amazon riválisának szánt szolgáltatásportfólió felfuttatásán. Az üzletág teljesítménye ugyanakkor fokozatosan javulhat a jövőben, így az első negyedévben a részleg árbevétele először érte el a négymilliárd dollárt, míg a veszteség egymilliárd dollár alá (974 millió dollárra) kúszott.
A vállalatóriás szintén tavaly hozta először nyilvánosságra a YouTube hirdetések pénzügyi eredményeit - itt az első negyedévben négymilliárd dollárról hatmilliárd dollárra nőtt az árbevétel, jóllehet a tavalyi év végi rekord szintet (6,9 milliárd dollár) nem sikerült újra hozni. A YouTube átlagos napi kumulált tartalomfogyasztási adatai szerint a nézők naponta több mint egymilliárd órányi videót néztek a platformon.
Az Alphabet szárnyalását alapvetően a cég részvényindexe is jól leköveti, így a vállalat papírjainak értéke tavaly 80%-kal, míg idén eddig 31%-kal nőtt.