Szerző: Koi Tamás

2021. március 11. 09:23

Már Kínában is kezd lecsúszni a Huawei

Ahogy az várható volt, az amerikai szankciók hatásai előbb-utóbb az eddig jobbára ellenálló belső piacon is kezdik rányomni a bélyegüket a Huawei Technologies okostelefon-üzletágának szereplésére. Januárban évek óta először történhetett meg, hogy egy konkurens helyi gyártó vette át a piacvezető szerepet.

Az év elején megtörtént az, melynek a bekövetkezésére hosszú hónapok óta számítani lehetett már: elvesztette piacelsőségét a kínai Huawei Technologies a világ legnagyobb okostelefon-piacán, egyben a cég anyaországában, Kínában. A 2019-től fokozatosan bevezetett amerikai szankciók a vállalat fogyasztói üzletágára Kínában késleltetett hatást gyakoroltak, a komponenshiány miatt azonban a koronavírus járvány lecsengése után felélénkülő kereslettel az egykori piacvezető már nem tudott olyan könnyedén megbirkózni.

A CounterPoint Research március elején közzétett kutatása szerint januárban a kínai piacot már az Oppo vezette, mely az összértékesítési volumen 21%-át adta. A második helyen holtversennyel 20-20%-os piaci részaránnyal következett a Vivo és a Huawei, majd 16%-kal a Xiaomi és az Apple. A kutatócég piacelemzése szerint az Oppo eladásai havi szinten 33, éves összehasonlításban pedig 26%-kal nőttek az év első hónapjában.

chinese_smartphone_user

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x)

Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x) Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Az már az egyre intenzívebbé váló amerikai szankciók érkezése során is nyilvánvaló volt, hogy a helyi piacon a kínai szereplők azonnal készek betölteni a Huawei által hagyott űrt, jóllehet eleinte a piacvezető a lokálpatriotizmusból eredő, ideiglenesen felívelő keresletből még profitált is. Később azonban a cég az újabb korlátozások miatt elvesztette beszállítópartnereinek jelentős részét, melyeket a helyi piacról nem, vagy csak részben tudott pótolni. A Huawei piaci részesedését tovább csökkentette, hogy a cég időközben megvált a Honor márkától, melynek eladásait a piacvezető alá auditálták korábban.

A kínai okostelefon-piac mára egyébként egyértelműen kiheverni látszik a tavalyi pandémiás időszakot, az országban nyoma sincs a második-harmadik hullám hatásainak, már ami ezt a szegmenst illeti. A helyi statisztikai intézet által frissen kiadott adatok szerint februárban 21,3 millió okostelefon talált gazdára Kínában, 236%-kal több, mint az előző év azonos időszakában, de még a 2019-es februári 14,9 milliós volument is jelentősen meghaladja ez a szám.

A járvány visszavonulását követően a kínai okostelefon-piac ugyanakkor most egy új kihívással szembesülhet - ez a globális félvezetőhiány, mely számos iparágban okozott jelentős turbulenciákat az előző hónapokban.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról