Szerző: Koi Tamás

2021. január 27. 10:34

Minden várakozást felülmúlóan teljesített a Microsoft

Az előzetes elemzői várakozásokat minden tekintetben felülmúló második üzleti negyedéves eredményről számolt be kedden este a Microsoft. A cég növekedését továbbra is a pandémia hatásai segítik, így a felhős- és csoportmunka megoldások valamint az otthoni szórakozáshoz használt termékek egyaránt jól mentek a negyedévben.

Töretlen növekedésről számolt be a Microsoft kedd délután közzétett második üzleti negyedéves beszámolójában. A redmondi óriáscég továbbra is sokat profitál abból, hogy a cégek és az oktatási intézmények megváltozott működési struktúrára álltak át a pandémia miatt - ezt kitűnően szemlélteti, hogy a vállalat részvényeinek árfolyama tavaly összességében 41%-kal nőtt.

A vállalat negyedéves árbevétele ebben az időszakban elérte a 43,1 milliárd dollárt, ami 17%-os növekedésnek felel meg éves  szinten, egyben csaknem hárommilliárd dollárral múlva felül az előzetes elemzői várakozásokat. A nettó profit eközben 15,6 milliárd dollárra nőtt, ami harmadával több, mint az egy évvel korábbi érték - derül ki a vállalat üzleti beszámolójából.

Az árbevételhez a legnagyobb mértékben a More Personal Computing üzletág járult hozzá, ez önmagában 15,1 milliárd dollárnyi bevételt termelt, túlnyomó részt a részleghez tartozó, 40%-kal erősödő Xbox üzletágnak köszönhetően.

xbox-series-x
a negyedév egyik legfontosabb terméke az új Xbox lett

Service mesh és konténerek a banán alatt (x)

Nem is gondolnád, hogy amikor feldobod a banánt a kasszára, alattuk a legkorszerűbb IT-stack dolgozik, ráadásul Budapesten fejlesztik.

Service mesh és konténerek a banán alatt (x) Nem is gondolnád, hogy amikor feldobod a banánt a kasszára, alattuk a legkorszerűbb IT-stack dolgozik, ráadásul Budapesten fejlesztik.

A növekedéshez hozzájárult, hogy a cég ebben a negyedévben dobta piacra az új generációs Xbox konzolokat, melyekre továbbra is jóval erősebb kereslet mutatkozik, mint amennyit a cég ki tud szolgálni. A Microsoft GamePass szolgáltatásának előfizetői bázisa eközben a negyedév során jelentősen, 15 millióról 18 millióra nőtt, míg az Xbox Live szolgáltatás havi aktív ügyfélszáma elérte a százmilliót. A Microsoft mindazonáltal nem közölt az új Xbox konzolokra vonatkozó eladási adatokat, ugyanakkor a karácsonyi szezonban az előző generációs Xboxok is  nyilvánvalóan hozzájárultak a sikerhez.

Az Intelligens Felhő üzletág negyedéves árbevétele elérte a 14,6 milliárd dollárt, az Azure szolgáltatásokból származó árbevétel pedig a felével nőtt, ezzel a szegmens immár harmadik negyedéve kis mértékű, stabil növekedési pályán áll.

Az Office termékeket, a LinkedIn-t és a Dynamics-ot magába foglaló Produktivitás és Üzleti Folyamatok üzletág negyedéves árbevétele 13,4 milliár dollár volt, itt a legerősebb divízió némi meglepetésre a LinkedIn lett, mely tavaly komoly pofont kapott, miután a pandémia miatt az álláspiac lényegében összeomlott. A Microsoft szerint mostanra egyértelműen látszik, hogy a hirdetők kezdenek visszatérni a LinkedIn-re, ez pedig meglátszik a divízió eredményén.

A 8 alkalmas tanfolyam tökéletes választás lehet azoknak a szakembereknek, akik teszt jelleggel már használnak Kubernetest és általános ismeretekkel is rendelkeznek, de vagy nem a mindennapok szintjén, vagy éles környezetbeli elvárások nélkül. A képzéshez most 2in1 akció keretében 24 órás alapozó képzés is elérhető!

a címlapról

Hirdetés

Online, 24 órás, haladó Kubernetes képzést indítunk, most early bird kedvezménnyel!

2021. augusztus 4. 15:16

A 8 alkalmas tanfolyam tökéletes választás lehet azoknak a szakembereknek, akik teszt jelleggel már használnak Kubernetest és általános ismeretekkel is rendelkeznek, de vagy nem a mindennapok szintjén, vagy éles környezetbeli elvárások nélkül. A képzéshez most 2in1 akció keretében 24 órás alapozó képzés is elérhető!