Szerző: Koi Tamás

2021. január 20. 10:16

Kétszeres mérföldkőnél a Netflix

Önerőből képessé vált az új sorozatok és mozifilmek gyártásának finanszírozására a Netflix, a világ legnagyobb SVOD-szolgáltatója, mely tavaly év végén egy másik fontos mérföldkövet is átlépett.

Újabb mérföldkőhöz ért a világ legnagyobb SVOD-szolgáltatójának számító Netflix történelme, derül ki a cég keddi tőzsdezárást követően közzétett tavalyi negyedik negyedéves üzleti jelentéséből. A szolgáltatásra előfizetők száma tavaly év végére átlépte a 200 millió főt, részben ennek köszönhetően a produkciók gyártását mostantól önerőből is ki tudja majd gazdálkodni a cég, lezárva ezzel a majd egy évtizedig tartó adóssághalmozást. A Netflix papírjai a keddi tőzsdezárást követően a kereskedés utáni sávban csaknem 13%-ot erősödtek a bejelentést követően.

A streamingpiac legnagyobb szereplői számára az előfizetőkért folytatott rendkívül kiélezett verseny bizonyos szintig jellemzően nem teszi lehetővé, hogy a sokszor méregdrágán készülő exkluzív sorozatokat és mozifilmek költségeit az előfizetői díjakból befolyó összeg kompenzálja. Ezért az ilyen szolgáltatások működése hosszú ideig jellemzően veszteséget termel, illetve hitelből finanszírozható.

bridgerton_105_unit_01500r2-3
jelenet a netflix egyik exkluzív produkciójából, a bridgertonból (fotó: netflix)

Ez történt a Netflixszel is, mely kevesebb mint egy évtized alatt nagyjából 15 milliárd dollárnyi adósságot halmozott fel - a cég a jövőben stabilan 10-15 milliárd dollár körüli bruttó adósságszinttel számol a keddi bejelentés alapján.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Netflix a tavalyi utolsó negyedévben az előzetes várakozásokat felülmúló, több mint 8,5 millió új előfizetőt toborozott, köszönhetően az utolsó negyedév meglehetősen erős exkluzív felhozatalának, ezzel a teljes előfizetői bázis mérete meghaladta a 203,7 millió főt - áll a jelentésben. A cég tavaly minden eddiginél több új előfizetőt tudott toborozni, elsősorban a koronavírus világjárványnak köszönhetően, mely az otthoni streaming tartalomfogyasztás növekedési trendjét jelentősen felgyorsította.

A növekedést egyébként jellemzően már az Amerikán kívüli régiók adják a cégnek, tavaly az új ügyfelek 83%-a már nem Észak-Amerikából érkezett - a Netflix ennek megfelelően jelentős összegeket költ a lokális tartalomelőállításra és a tartalmak lokalizálására is.

Az előfizetőszám növekedése meglátszik a Netflix tavalyi árbevételén is, a céghez 2020-ban összesen mintegy 6,64 milliárd dollárnyi bevétel folyt be, szemben a 2019-es 5,47 milliárd dollárral. A nettó profit ugyanakkor valamelyest csökkent, 587-ről 542,2 millió dollárra - derül ki a beszámolóból.

a címlapról