Szerző: Koi Tamás

2021. január 13. 11:00

Döbbenetes összeget költöttünk 2020-ban mobilappokban

Minden szempontból rekord évet zártak tavaly a mobilos alkalmazás-piacterek, alapvetően két tényezőnek köszönhetően: egyrészt tovább nőtt az okostelefon-penetráció, másrészt a koronavírus világjárvány miatt négy fal közé szorult felhasználók többet költöttek a különböző digitális csatornákon.

Rekordszintet értek el tavaly az alkalmazás piacterek mind a letöltött appok mennyiségét, mind az appokon keresztüli teljes költést illetően, derül ki az App Annie átfogó elemzéséből. A kutatócég szerint 2020-ban összesen 218 milliárd alkalommal töltöttek le a felhasználók valamilyen appot a mobiljukra, ami éves szinten 7%-os növekedésnek számít. A költési szint ugyanakkor ennél lényegesen nagyobb mértékben, 20%-kal nőtt, ezzel elérve a 143 milliárd dollárt. A kutatásból egyben az is kiderül, hogy csak az androidos okostelefont használók összesen 3,5 billió percet töltöttek el az appok használatával tavaly.

A 2020-as évben ezzel párhuzamosan több országban is megfordulni látszik egy fontos trend, így a felhasználók jelentős része több időt tölt el naponta mobilalkalmazásokkal, mint tévénézéssel - ez a fejlett és fejlődő országokra egyaránt jellemző trendváltás volt tapasztalható tavaly többek közt az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kínában, Indiában, Németországban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban is. 

tiktok_neon_2
a tavalyi év egyik nagy nyertese a tiktok

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az alkalmazások használata, illetve az alkalmazásokon keresztüli tartalomfogyasztás népszerűsége ráadásul minden korcsoporton belül számottevően nőtt, igaz, továbbra is eltérő mértékben, ráadásul értelemszerűen az eltérő demográfiai csoportok más-más alkalmazokat is használtak/használnak előszeretettel. A pandémia tehát ezen a téren alapvetően nem változtatta meg a trendeket, becslések szerint ugyanakkor 2-3 évvel felgyorsította az adaptációs folyamatokat.

Eközben a befektetői tőke is valósággal áramlott az iparágba, így tavaly mintegy 73 milliárd dollárnyi tőketámogatást élvezhettek a mobiliparban érdekelt cégek, ami ugyan kis mértékben elmarad a 2018-as, csaknem 80 milliárd dolláros rekordhoz képest, de éves összehasonlításban így is 27%-os növekedésnek felel meg - áll a riportban. 

Az alkalmazások jellegét tekintve tavaly taroltak az üzleti és oktatási célokra használható kollaborációs platformok, így egyebek mellett a Zoom és a Google Meet. Letöltésszámot tekintve a legnagyobb - 325%-os - növekedést a TikTok érte el tavaly, mely jó úton halad afelé, hogy idén az aktív felhasználói bázis mérete elérje az 1,2 milliárd főt. Az aktív felhasználók száma alapján felállított toplistát egyébként 2020-ban nyomasztó mértékben uralta a Facebook-csoport, melynek négy platformja (Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram) a toplista első négy helyét foglalta el. 

A felhasználók a legtöbb pénzt tavaly a Tinderen keresztül költötték, a második helyre került a TikTok, a harmadikra pedig a YouTube.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról