Szerző: Koi Tamás

2020. augusztus 28. 11:55

A Walmart és a Microsoft közösen vinnék a TikTokot

A világ legnagyobb áruházlánca is bejelentkezett a rövid videók megosztására specializálódott közösségi szolgáltatás, a TikTok amerikai, ausztrál és kanadai érdekeltségeiért, méghozzá a Microsoft oldalán.

Első hallásra meglepőnek tűnő jelentkezővel egészült ki a TikTok amerikai kérőinek sora - csütörtökön a világ legnagyobb áruházláncának számító amerikai Walmart bejelentette, hogy közösen pályázik a Microsofttal a videomegosztó szolgáltatás amerikai, ausztrál és kanadai részlegeire. Az amerikai kormányzat augusztus eleji diktátuma után a TikToknak az az egyetlen esélye a túlélésre az egyik legfontosabb piacán, ha a kínai tulajdonos ByteDance leválasztja magáról a helyi leányvállalatokat. A Walmart beszállásával ez az eshetőség most jelentős megerősítést kapott.

A TikTok globálisan mintegy egymilliárd fős regisztrált felhasználóbázissal rendelkezik, amelyből mintegy százmillió az Egysült Államokban található. Ennek megfelelően a vállalat hatalmas mennyiségű személyes adatot kezel - ebben lát fenyegetést amerikai elnök.

walmart-1200x800

A lapértesülések szerint a Microsoft már a konkrét amerikai intézkedések meghozatala előtt vizsgálta a felvásárlás lehetőségét a közösségi média app egyesült államokbeli ágazatának kapcsán, azzal ugyanis az olyan rivális tech-óriásokkal szállhatna szembe, mint a Facebook vagy a Snap. A felvásárlás nyélbe ütésére, legalábbis a megegyezésre Trump először 45 napot adott, majd később a határidőt további 45 nappal kitolta.

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A szolgáltatás potenciális felvásárlóinak körében a Microsoft mellett hírbe hozták a Twittert és az Oracle-t is, a Microsofthoz csatlakozó Walmart révén ugyanakkor aligha kérdés, hogy a 25 és 30 milliárd dollár közé taksált TikTok-leányvállalatokat a szoftvercég és a kereskedelmi lánc szövetsége fogja megszerezni. A két cég egyébként már két éve szoros partneri viszonyt ápol egymással, egy öt évre kiterjedő, a különböző felhőszolgáltatásokat és MI-megoldásokat kereskedelmi csatornákon keresztül népszerűsítő program keretén belül.

A Walmart számára nyilvánvalóan annak hirdetési és e-commerce lehetőségei miatt érheti meg beruházni a TikTokba, mely a kereskedelmi lánc szerint mind a tartalomelőállítók mind a felhasználók számára számos előnnyel szolgál az érintett piacokon.

a címlapról

CODE

0

Vibe codingban nyomul előre a Google

2025. december 5. 12:22

A keresőóriás partnerséget kötött a Replit startuppal, mely időközben meghódította az Anthropic Claude Code és a Cursor területét.