Szerző: Hlács Ferenc

2020. április 20. 12:00

A Google és a Facebook reklámbevételeiből is lecsíphet Ausztrália

A helyi versenyügyi hatóság vette célkeresztbe a párost, júliusig pedig a bevételmegosztás pontos feltételeit is kidolgozza.

A Facebooknak és a Google-nek is osztoznia kell majd a reklámbevételeken a helyi médiacégekkel Ausztráliában - közölte Josh Frydenberg, az ország kincstárnoka. Ahogy a Reuters beszámol róla, a lépést korábban több panasz is megelőzte az ausztrál médiapiac szereplőitől, mondván, a közösségi oldal és a keresőóriás túlságosan nagy szeletet hasítanak ki maguknak a hirdetésekből, amelyek a médiacégek fő bevételi forrása. A Google Ausztráliában az online reklámpiac mintegy 47 százalékát tudhatja magáénak, a Facebook pedig 24 százalékért felel.

Az ausztrál kormány ezért egy mind a médiacégekre, mind a digitális platformokra kötelező érvényű magatartási kódex létrehozására kérte az ország versenyügyi hatóságát, az ACCC-t (Australian Competition and Consumer Commission), amely pontosan kijelöli, a páros milyen formában fizet majd az átvett hírekért. A kormányzat eredetileg egy önkéntesen bevezethető iránymutatás kidolgozását tervezte tavaly novemberig, ezt azonban végül elvetette, miután a feleknek nem sikerült közös nevezőre jutni a bevételek megosztásának pontos feltételei kapcsán.

googill

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az ACCC várhatóan júliusig teszi majd közzé a magatartási kódex tervezetét, amely az egyes médiafelületekkel kapcsolatos adatok megosztására, azok rangsorolására, illetve a hírekből származó bevételek megosztására is kiterjed majd - és a büntetéseket is kijelöli, ha a megadott feltételektől a felek eltérnek. Jelenleg Ausztráliában a hirdetési bevételek közel harmada landol a Google vagy a Facebook zsebében az ACCC tavaly júniusban közölt információi alapján.

A döntést a Facebook nem fogadta kitörő örömmel, a vállalat Ausztrália és Új-Zéland régiókért felelős igazgatója Will Easton úgy fogalmazott, a cég csalódott a bejelentés kapcsán, miután korábban "több millió dollárral" támogatta az ausztrál kiadókat. A Google szóvivője mindössze annyit mondott, továbbra is együttműködik majd az ACCC-vel az új irányelvek kidolgozásában.

A globális koronavírus járvány miatti krízishelyzetben az ausztrál médiacégeknek különösen jól jöhet az extra szelet a hirdetésekből, reklámbevételeik ugyanis az időszakban meredek csökkenést mutatnak. Korábban egyébként más országok, többek között Spanyolország is megpróbálta kötelezni a Google-t, hogy fizessen a különböző helyi médiumoktól átvett, felületein megjelenő tartalmakért, a próbálkozás azonban rendre kudarcba fulladt.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról