Szerző: Koi Tamás

2019. július 29. 10:31:00

Egyesülhet a T-Mobile és a Sprint

Zöld jelzést adott az illetékes amerikai kormányhivatal a T-Mobile USA és a Sprint egyesülésének, így az eddig négyszereplős amerikai mobilpiac háromszereplőssé válhat. Az új cég mintegy 80 millió előfizetőjével még így is a piac két legnagyobb szereplője, az AT&T és a Verizon mögött következik a sorban, legalábbis ügyfélbázisának méretét tekintve.

Engedélyt adott az amerikai igazságügyi minisztérium versenyhatósága a T-Mobile USA és a Sprint egyesülésére, miután a két cég beleegyezett, hogy eladja a Sprint feltöltőkártyás érdekeltségeit (beleértve az egyik legnagyobb amerikai pre-paid márkának Boost Mobile-t) a Dish Networksnek. A 26 milliárd dolláros üzletet követően a T-Mobile és a Sprint összeolvadásával létrejövő vegyesvállalat mintegy 80 millió mobilos előfizetővel rendelkezik majd.

A két mobiltávközlési cég évek óta próbálja összevonni erőit annak érdekében, hogy a két, szinte hajszál pontosan ugyanannyi (nagyjából 100 millió) előfizetővel rendelkező piacvezetővel hatékonyabban fel tudja venni a versenyt. Az ügyletet nehezítette, hogy a T-Mobile USA és a Sprint többségi tulajdona egyaránt külföldi kézben van - előbbinek 63 százaléka a Deutsche Telekom utóbbinak 85 százaléka a japán Softbank tulajdona. Az egyesülő cégben a német multi 42, a Softbank pedig 27 százalékos tulajdonrésszel fog rendelkezni.

t-mobile-sprint

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

Az üzlet létrejöttével egyben mobilszolgáltatóvá válik az eddig elsősorban műholdas tévészolgáltatásban utazó Dish Network, mely amellett, hogy átvesz nagyjából 9 millió feltöltőkártyás előfizetőt a Sprinttől, hét évig külön díjazás nélkül használhatja az egyesülő cég hálózatát. A Dish a fentiek mellett megjelenhet a Sprint értékesítési hálózatában, beleértve elsősorban, de nem kizárólagosan több száz értékesítési pontot. Az üzletet továbbra is bírálók szerint mivel a Sprint helyébe kvázi negyedik szereplővé lépő Dish semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik a mobiltávközlési iparban, ezért a megállapodásnak ez a kitétele valójában nem segíti a verseny élénkülését, épp ellenkezőleg.

A szükséges engedélyek megszerzését követően a T-Mobile és a Sprint egyesülése az év végén záródhat le.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 11:04

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.