Szerző: Koi Tamás

2020. február 04. 13:32:00

Kiderült, mennyit hoz a YouTube a Google-nek

Másfél évtizednek kellett eltelnie ahhoz, hogy a Google transzparens módon közzétegye, hogy mekkora árbevétele származik a YouTube-on megjelenő reklámokból.

A tavalyi év utolsó negyedévében ötmilliárd dollárnyi árbevételt termelt a Google-nek, pontosabban annak anyacégének, az Alphabetnek a YouTube, éves szinten pedig ennek az összegnek a háromszorosa folyt be a vállalathoz a videós platformon megjelenő hirdetések után - derül ki a cég frissen közzétett pénzügyi jelentéséből. Ez egyébként az első olyan negyedéves jelentés, ami az Alphabet új ügyvezetője, Sundar Pichai kézjegyét viseli.

A pénzügyi beszámoló egyik újdonsága, hogy az anyacég először tünteti fel a YouTube és a Google Cloud platformok pénzügyi eredményeit - előbbit tizenöt éve vásárolta fel a Google mintegy 1,65 milliárd dollárért, az üzletág pénztermelő képessége ugyanakkor azóta is legfeljebb találgatások tárgya lehetett. Az éves szinten elért 15 milliárd dolláros árbevétellel egyébként a YouTube az Alphabet teljes éves bevételének mintegy 10 százalékát tette ki, összehasonlításképpen az összeg mintegy ötöde a Facebook éves reklámbevételének, viszont hatszorosa a Twitch éves, reklámokból származó bevételének.

youtube_ios

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A fenti összegben nem szerepel a YouTube fizetős (zene)szolgáltatásából származó bevétel, ezekért egyébként összesen mintegy 20 millióan fizetnek világszerte, míg a YouTube TV-nek a tavalyi év végén kétmillió ügyfele volt. Az ezekből az előfizetésekből származó bevételt az Alphabet az "egyéb" bevételi forrásokhoz sorolja, csakúgy, mint a Google Home és Pixel hardvereket tartalmazó üzletágat - ezek az utolsó negyedévben összességében 5,3 milliárd dollárnyi bevételt termeltek a vállalatnak.

A cég legnagyobb pénznyomdája továbbra is a Google keresőszolgáltatás, mely csak a tavalyi évben kis híján százmilliárd dolláros (98,1 milliárd dolláros) bevételt generált, ami éves szinten 15 százalékos növekedésnek felel meg. A YouTube ugyanakkor ennél nagyobb, 36,5 százalékos bevételnövekedéssel zárta a tavalyi évet. 

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 19:28

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.