Szerző: Koi Tamás

2020. január 29. 12:50

Újra növekedési pályán az iPhone

Több gyenge negyedév után újra visszatért a növekedési pályára az Apple iPhone-termékvonala, a cég az iPhone 11 termékcsalád bevezétését követően képes volt árbevétel-növekedést elérni a szegmensben. A koronavírus azonban a cupertinói cég számára is egyre komolyabb fejtörést okoz.

Az előzetes elemzői konszenzushoz képest nagyobb negyedéves árbevételt és profitot jelentett tegnap az Apple, elsősorban az ismét meglóduló iPhone-eladásoknak, valamint az új, viselhető kiegészítők, így elsősorban az AirPods iránt növekvő keresletnek köszönhetően. A cég negyedéves teljesítményéről festett pozitív képet még a koronavírus jelentette potenciális kockázati faktor sem tudta beárnyékolni, dacára annak, hogy az Apple egyik legnagyobb piaca, egyben legjelentősebb gyártóbázisa Kína.

A cég negyedéves jelentése szerint az Apple hardverek installált bázisa (az aktív Apple-eszközök száma) egy év alatt mintegy 100 millióval nőtt, így világszerte több mint 1,5 milliárd Apple-termék van használatban a gyártó szerint. A fizetős szolgáltatásokat használók száma eközben 120 millióval, 360-ról 480 millióra nőtt, melyet év végére 600 millióra kíván bővíteni, részben a nemrég bevezetett TV-s streaming szolgáltatás kiterjesztésével - számol be róla a vállalat. 

iphone_china

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A cég összességében 91,8 milliárd dolláros árbevételt jelentett a december 28-án véget ért negyedik üzleti negyedévben, szemben a 88,5 milliárd dolláros elemzői konszenzussal - ebből csak az iPhone-ok forgalma 55,96 milliárd dollárt tett ki, de most először érte el a tízmilliárdos bevételi álomhatárt a kiegészítőkből és viselhető eszközökből származó árbevétel a cégnél.

A vállalat a március végével záródó első üzleti negyedévre éves szinten tovább erősödő árbevételre számít, dacára a kínai Vuhan-t érintő egészségügyi vészhelyzetnek. Elemzők máris arra figyelmeztetnek, hogy a koronavírus jelentette krízis alakulásától függően nem árt fenntartásokkal fogadni az Apple alapvetően pozitív előrejelzését. A cég ugyanakkor közölte, a kockázatot már bekalkulálta a prognózisba, ráadásul a kínai holdújév miatt a termelés még legalább két hétig eleve szünetel az érintett üzemekben.

A koronavírus miatt az Apple eddig egy kínai üzletét zárta be, illetve az összes értékesítési pont nyitva tartási idejét lerövidítette.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról