:

Szerző: Asztalos Olivér

2019. december 19. 15:23

Az Apple húzza be a mobilos piac profitjának kétharmadát

Az okostelefonos piac nyereségének eloszlását vette górcső alá egy friss elemzésében a Counterpoint Research.

Az elemzés szerint bár az Apple bevételt tekintve "csak" a piac 32 százalékát birtokolja, a nyereséget tekintve viszont továbbra is utcahosszal vezet. A cupertinói vállalat ugyanis a komplett piac nyereségének mintegy 66 százalékát vágja zsebre, miközben a jelenlegi legnagyobb konkurens Samsungnak mindössze 17 százalék marad.

A Counterpoint Research állítja, az Apple továbbra is töretlen népszerűségnek örvend az amerikai, európai, illetve a japán piacon egyaránt. A piackutató szerint a következő években nem várható számottevő változás, az Apple megőrizheti erős pozícióját, hála egyre bővülő ökoszisztémájának, mely segít megtartani a felhasználói bázist. Az elemzők szerint az aktuális, utolsó negyedévben még magasabbra emelkedhetnek a cég eladásai, illetve ezzel együtt a profit, hála az ünnepi szezonnak.

global-handset-profit-share-2019-q3

A második helyen kullogó Samsung úgy ért el 17 százalékot, hogy mind a Galaxy Note 10, mind pedig a Galaxy A széria pozitív fogadtatásban részesült. Az amerikai és a dél-koreai vállalatot a kínai gyártók hada követi, élükön a Huawei-jel, amelyet az Oppo, a Vivo, illetve a Xiaomi követ néhány százalékos nyereséggel. A Counterpoint Research szerint a kínai szereplőknek egyre nagyobb kihívást jelent az átlagos eladási ár (ASP) és a haszonkulcs növelése. Ennek kettős oka, hogy a vásárlók ugyanis egyre ritkábban cserélik készülékeiket, illetve jó ideje már az Apple is kínál olcsó(bb) készülékeket.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Előbbi minden szereplőre hatással van, a piackutató szerint ugyanis az egyre hosszabbra nyúló csereciklus miatt a harmadik negyedévben 11 százalékkal csökkent a teljes piac nyeresége. A Counterpoint Research elemzésének nyilvános része sem a pontos forgalmat, sem pedig a nyereséget nem közli, a Gartner is csak a darabszámot publikálja. Utóbbi szerint a harmadik negyedévben valamivel több mint 387 millió okostelefon talált gazdára, mely szerény, 0,4 százalékos csökkenést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról