HWSW

Felhős partnerséget köt a Sony és a Microsoft

Az együttműködés főként a játékok mögött dolgozó felhőszolgáltatásokra fókuszál majd.

Meglepő együttműködést jelentett be a Sony és a Microsoft: a két vállalat közösen dolgozik majd felhős megoldásokon, amelyeket kifejezetten a játékok, illetve AI termékek mögé szán. A partnerség keretei között a cégek a Microsoft Azure platformjára építő felhős megoldásokra támaszkodnak majd, amelyek saját játék- és egyéb streaming szolgáltatásaik mögött állnak munkába.

A vállalatok közleménye szerint [1] a kollaboráció a félvezetőgyártás területére is kiterjed, ez elsősorban új képérzékelő szenzortechnológiákat takar, amelyek ötvözik majd a Sony jelenlegi szenzoros termékeit az Azure AI szolgáltatásaival, a cloud mellett az edge megoldások terén is. Utóbbi kezdeményezés elsősorban a vállalati ügyfeleknek szánt termékekre fókuszál, az együttműködés pedig egyúttal hatékonyabb fejlesztői platformok létrehozását is célozza majd a tartalomkészítő közösségek számára. A célkeresztben persze a konzumer szegmens is ott van, a Microsoft AI platformja, illetve a Sony eszközeinek összeborulásával a cégek "intuitív és felhasználóbarát" végfelhasználói AI élményeket ígérnek.

sonymicr

xA megállapodással a Sony jelenlegi játékstreaming platformjaihoz is a Microsoft adatközpontjaira támaszkodik majd, illetve az Engadget szerint [2]a későbbiekben a partnerség a két vállalat platformjai közötti átjárhatóságot, vagyis a közös játék lehetőségét is megnyithatja majd a játékosok számára. A keresztplatformos játék kapcsán a Microsoft már jó ideje kopogtat a japán vállalatnál, [3] az azonban mereven elzárkózott az opció elől - miközben a redmondi cég meg is nyitotta Xbox Live platformját a keresztplatformos játékok előtt, igaz eddig a Sony együttműködése híján egyoldalúan. A japán cégre közben a fejlesztők oldaláról is egyre nagyobb nyomás nehezedik, miután az átjárhatóság hiánya erősen fragmentálja a különböző címek játékosbázisait.

A két rivális összefogása annak fényében érthető, hogy egyre több fenyegetés bukkan fel a láthatáron, kezdve a rendkívül sikeres Nintendo Switch-csel, de még idén rajthoz áll a Google Stadia, azaz a keresőóriás streaming játékszolgáltatása is. Amennyiben az idén márciusban bemutatkozott Stadia [4]valóban teljesíteni tudja a keresőóriás ígéreteit, és a helyben futtatott játékoknak megfelelő játékélményt kínál böngészőből, az komoly veszélyt jelenthet a szegmens régi szereplőire, mint a Sony és a Microsoft, hiszen így a Google egy lendülettel lényegében a felhasználók minden létező kijelzőjét ostrom alá veszi, a PC-ktől a telefonokon át a tévékig.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] https://news.microsoft.com/2019/05/16/sony-and-microsoft-to-explore-strategic-partnership/
[2] https://www.engadget.com/amp/2019/05/16/sony-microsoft-partnership-azure-cloud-streaming/?guccounter=1
[3] https://www.hwsw.hu/hirek/58972/sony-playstation-fortnite-epic-switch-konzol.html
[4] https://www.hwsw.hu/hirek/60127/google-jatekstreaming-stadia-chrome-jatek.html
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/60357/microsoft-sony-cloud-partner.html
Író: Hlács Ferenc (feradyr@gmail.com)
Dátum: 2019. május 17. 12:44
Rovat: eco@tech