HWSW

Androidra, iOS-re és Nintendo Switch-re is úton van az Xbox Live

A keresztplatformos játékot szolgáló SDK-t a Microsoft az idei GDC-n mutatja be.

Széles körű Xbox Live támogatást visz a Microsoft Android és iOS platformokra, valamint Nintendo Switch-re. A terjeszkedés a vállalat idei GDC játékfejlesztői konferenciára meghirdetett egyik programpontjának [1]leírásából derült ki, amelyet a Windows Central csípett el. [2] A keresztplatformos Xbox Live használat persze most sem teljesen idegen a cégtől, a Minecraftba például mindhárom platformon ezen keresztül lehet bejelentkezni, a vállalat ugyanakkor külső fejlesztők címeinél eddig nem tette elérhetővé a megoldást.

Ez hamarosan változik, ahogy a GDC-s kiírásból kiderül, a fejlesztőknek rövidesen lehetőségük lesz keresztplatformos rangsorok, közösségi rendszerek, játékban szerzett kitüntetések bevezetésére - sőt, a különböző mobileszközökön és Nintendo Switch-en átívelő multiplayer játékmód implementálására is, a vállalat új, keresztplatformos SDK-jával.

minecrftswitch

Mindehhez a Microsoft a 2018 elején felvásárolt, [3]PlayFab backendet veti be, amelynek tesztelése már egy ideje zajlik a vállalatnál. [4] Az eredetileg AWS alapokon működő PlayFabet a cég folyamatosan költözteti át a saját szolgáltatására, a megoldással pedig a fejlesztőknek könnyen használható és skálázható backendet ígér, kifejezetten a mobilos játékok mögé. Ennek megfelelően a vállalat az Android és iOS mellett Nintendo Switch-hez is kínál vele SDK-t - de a backend akár UWP-s játékokhoz is befogható.

xAz Xbox Live a Microsoft szerint jelenleg 400 millió készüléken érhető el, aktív felhasználóbázisa pedig 68 millió fő - a mobilos platformok felé történő nyitással a cég több mint kétmilliárd potenciális eszközt érhet majd el. Az új SDK-t tehát teljes pompájában először a március 18-22 között rendezett GDC konferencián mutatja majd be a redmondi óriás.

A lépés különösen a Nintendo Switch felhasználók számára lehet fontos, a japán cég platformján ugyanis a közösségi lehetőségek erősen korlátozottak, ahogy az Ars Technica is kiemeli, [5]még a hivatalos hangalapú chat is egy különálló okostelefonos alkalmazásba van száműzve. A platformok közötti átjárásra egyébként a szegmens egyre több szereplője fordít figyelmet, beleértve a népszerű Fortnite mögött álló Epic Gamest is, logikus lépés tehát a Microsoft részéről, hogy még időben igyekszik minden eszközön beállítani saját közösségi és rangsorolási funkciókat kezelő, illetve multiplayer hátterét a játékok mögé.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] https://schedule.gdconf.com/session/xbox-live-growing-engaging-your-gaming-community-across-ios-android-switch-xbox-and-pc-presented-by-microsoft/865429
[2] https://www.windowscentral.com/microsoft-wants-bring-xbox-live-cross-platform-gaming-android-ios-nintendo-switch-and-more
[3] https://www.hwsw.hu/hirek/58372/microsoft-jatek-playfab-mobil-backend-azure.html
[4] https://www.hwsw.hu/hirek/59640/microsoft-playfab-multiplayer-szerver-jatek.html
[5] https://arstechnica.com/gaming/2019/02/microsofts-xbox-live-is-coming-to-switch-ios-android/
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/59961/microsoft-xbox-live-sdk-keresztplatform-gdc.html
Író: Hlács Ferenc (feradyr@gmail.com)
Dátum: 2019. február 06. 15:42
Rovat: vállalati it