Szerző: Habók Lilla

2018. június 26. 16:29

Felvásárlással próbál küzdeni a Twitter a trollok ellen

Bejelentette a Twitter a Smyte felvásárlását, majd gyors telefonos értesítést követően azonnal elzárta a bekebelezett szolgáltatás előfizetőinek API-hozzáférését.

Megvásárolta a Twitter az online zaklatás, bántalmazás és spamek ellen védelmet ígérő Smyte szolgáltatást. Sok kisebb-nagyobb fejlesztést követően végül így próbál pontot tenni a közösségi oldal a céget folyamatosan érő kritikák végére, melyek szerint nem tudja a felhasználóit megvédeni a zaklatástól a nyilvánosan használható felületen. A vállalat gyakorlatilag évek óta kudarcot vall ezen a területen, pedig próbálkozott már többek közt némítással, a huzamosan bokkolt felhasználók újraregisztrálásának tiltásával vagy a tweetek gépi tanulás alapú szűrésével.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Smyte alapítói elég neves és tapasztalt szakemberekből állnak, akik korábban például az Instagram üzleti elemző termékén, a React.js-en, a Gmail spam-mentesítésén, a Google Drive zaklatásmentesség tételén és a Google Wallett csalás elleni védelmén dolgoztak - foglalja össze a TechCrunch. A cég saját bevallása szerint mostanra a Smyte képes kiszűrni mindenféle nem kívánt viselkedést phising támadásoktól kezdve a spameken, hamis felhasználói fiókokon és gyűlöletbeszéden keresztül a troll tartalmakig.

Az online troll-szűrő megoldást a startup egy REST API-n keresztül kínálta, amely közvetlenül a felhasználó alkalmazásból vagy adattárából képes kiszűrni az adatokat, és elemezni azokat. Majd pedig a betáplált szabályoknak és üzleti igényeknek megfelelően gépi tanulással kiszűri a nem kívánt tartalmakat. Az elemzők pedig egy irányítópulton keresztül valós időben figyelhették a rendszer tevékenységét. A jövőben pedig a Twitter kézenfekvő módon arra használhatja a Smyte megoldását, hogy saját felületén szűrje a zaklatást, a trollkodást és egyéb nem kívánt viselkedéseket, de erről nem közölt a cég részleteket, mint ahogy a felvásárlás összegét sem árulta el a közleményben. A tartalmak minél hatékonyabb szűrése azért is kezd sürgőssé válni a cég számára, mivel már a britek, Németország és az Európai Unió is kezd türelmetlen lenni a megoldás hiánya miatt, amiben a felvásárlás segíthet a Twitternek.

A bejelentést viszont beárnyékolta, hogy a vállalat nem éppen etikus módon igyekezett lezárni az akvizíciót, amelynek keretében a Twitter csak a megoldást és a szakértőket akarta bekebelezni, de a Smyte-ot eddig használó megrendelőkre nem volt szüksége. A szűrőszolgáltatás előfizetői teljesen értetlenül álltak a helyzet előtt, hogy a Twitter telefonon értesítette a cégeket a Smyte megszűnéséről, majd 7-10 perccel később már meg is vonta az API hozzáférést az érintettektől.

A Smyte felhasználói közt többek közt olyan ismert vállalat szerepelt, mint például a Musical.ly, Meetup, OLX, Indiegogo vagy Zendesk, amelyeknek érthető módon több időre lett volna szükségük az API kapcsolat körültekintő megszüntetéséhez, ezért néhány esetben a szolgáltatások saját oldalán is hibaüzenet jelent meg. Ráadásul a cégek közül sokan több évre szóló megállapodásokkal rendelkeznek, amelyeknek kárpótlásáról semmit nem tudni, úgyhogy még jogi panaszok is felmerülhetnek az ügyben. A Twitter nem nyilatkozott a történtekről, ami szinte ironikus személyes adatvédelmet és biztonságot hirdető startup felvásárlása kapcsán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról