Szerző: Habók Lilla

2018. június 26. 16:29

Felvásárlással próbál küzdeni a Twitter a trollok ellen

Bejelentette a Twitter a Smyte felvásárlását, majd gyors telefonos értesítést követően azonnal elzárta a bekebelezett szolgáltatás előfizetőinek API-hozzáférését.

Megvásárolta a Twitter az online zaklatás, bántalmazás és spamek ellen védelmet ígérő Smyte szolgáltatást. Sok kisebb-nagyobb fejlesztést követően végül így próbál pontot tenni a közösségi oldal a céget folyamatosan érő kritikák végére, melyek szerint nem tudja a felhasználóit megvédeni a zaklatástól a nyilvánosan használható felületen. A vállalat gyakorlatilag évek óta kudarcot vall ezen a területen, pedig próbálkozott már többek közt némítással, a huzamosan bokkolt felhasználók újraregisztrálásának tiltásával vagy a tweetek gépi tanulás alapú szűrésével.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Smyte alapítói elég neves és tapasztalt szakemberekből állnak, akik korábban például az Instagram üzleti elemző termékén, a React.js-en, a Gmail spam-mentesítésén, a Google Drive zaklatásmentesség tételén és a Google Wallett csalás elleni védelmén dolgoztak - foglalja össze a TechCrunch. A cég saját bevallása szerint mostanra a Smyte képes kiszűrni mindenféle nem kívánt viselkedést phising támadásoktól kezdve a spameken, hamis felhasználói fiókokon és gyűlöletbeszéden keresztül a troll tartalmakig.

Az online troll-szűrő megoldást a startup egy REST API-n keresztül kínálta, amely közvetlenül a felhasználó alkalmazásból vagy adattárából képes kiszűrni az adatokat, és elemezni azokat. Majd pedig a betáplált szabályoknak és üzleti igényeknek megfelelően gépi tanulással kiszűri a nem kívánt tartalmakat. Az elemzők pedig egy irányítópulton keresztül valós időben figyelhették a rendszer tevékenységét. A jövőben pedig a Twitter kézenfekvő módon arra használhatja a Smyte megoldását, hogy saját felületén szűrje a zaklatást, a trollkodást és egyéb nem kívánt viselkedéseket, de erről nem közölt a cég részleteket, mint ahogy a felvásárlás összegét sem árulta el a közleményben. A tartalmak minél hatékonyabb szűrése azért is kezd sürgőssé válni a cég számára, mivel már a britek, Németország és az Európai Unió is kezd türelmetlen lenni a megoldás hiánya miatt, amiben a felvásárlás segíthet a Twitternek.

A bejelentést viszont beárnyékolta, hogy a vállalat nem éppen etikus módon igyekezett lezárni az akvizíciót, amelynek keretében a Twitter csak a megoldást és a szakértőket akarta bekebelezni, de a Smyte-ot eddig használó megrendelőkre nem volt szüksége. A szűrőszolgáltatás előfizetői teljesen értetlenül álltak a helyzet előtt, hogy a Twitter telefonon értesítette a cégeket a Smyte megszűnéséről, majd 7-10 perccel később már meg is vonta az API hozzáférést az érintettektől.

A Smyte felhasználói közt többek közt olyan ismert vállalat szerepelt, mint például a Musical.ly, Meetup, OLX, Indiegogo vagy Zendesk, amelyeknek érthető módon több időre lett volna szükségük az API kapcsolat körültekintő megszüntetéséhez, ezért néhány esetben a szolgáltatások saját oldalán is hibaüzenet jelent meg. Ráadásul a cégek közül sokan több évre szóló megállapodásokkal rendelkeznek, amelyeknek kárpótlásáról semmit nem tudni, úgyhogy még jogi panaszok is felmerülhetnek az ügyben. A Twitter nem nyilatkozott a történtekről, ami szinte ironikus személyes adatvédelmet és biztonságot hirdető startup felvásárlása kapcsán.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról